Möt framtiden på EdTech Sweden 2019

Möt framtiden på EdTech Sweden 2019

I oktober är det åter dags för EdTech Sweden på Stockholmsmässan. Höstens event har genomgått en rad förändringar – konferensen återgår till svenska som huvudspråk och kommer att handla om edtech för lärande genom hela livet. EdTech Sweden pågår 23-24 oktober på Stockholmsmässan.

EdTech Sweden är mötesplatsen för leverantörer av edtech och beslutsfattare på alla nivåer inom näringslivet, offentlig sektor och utbildningssektorn. På EdTech Sweden möts branschen för att dela kunskap om hur man med teknikens hjälp tar utbildning och kompetensutveckling till nästa nivå. Eventet är en kombination av konferens, utställning och nätverkande.

Tema: Livslångt lärande

EdTech Sweden har under fyra år varit nordens ledande mötesplats för edtech inom eftergymnasialt lärande och kompetensutveckling. För att fortsätta verka i framkant genomför eventet i höst flera förändringar.
Konferensen kommer att återgå till svenska som huvudspråk, detta för att majoriteten av de deltagande är svensktalande. Men även programmet utvecklas och vidgas – i år kommer EdTech Sweden 2019 att handla om edtech för lärande genom hela livet. Beslutsfattare inom förskola, grundskola och gymnasium bjuds in för att delta i dialogen om edtech som verktyg för det livslånga lärandet.
– Även om alla vi som arbetar med edtech i någon form till vardags befinner oss i olika miljöer och sammanhang tror vi att vi har mycket att vinna på att träffas för att inspireras och lära av varandra. Och det kommer vi att göra på EdTech Sweden i höst, säger Carola Skoog, projektledare för EdTech Sweden.

Alexander Bard en av många spännande talare

Flera spännande och inspirerande talare är redan klara för scenprogrammet. En av huvudtalarna är Alexander Bard, en av Sveriges mest eftersökta internationella talare, som kommer utmana vår bild av hur utbildning bör och kan bedrivas.

Andra talar på Edtech Sweden 2019 är:

Karin Bjerde, affärsutvecklingschef Kognity – en av Sveriges främsta inom EdTech som 2018 vann både DI Digitals och Serendipity Challenges utmärkelse som Sveriges bästa start-up bolag.

Martin Bieber, rektor Stenkulaskolan Malmö. Bieber vill göra sin skola i Malmö till Sveriges bästa skola 2019.

Siri Wikander, Director of People Growth Scandic Hotels, som varit med och utvecklat den sociala plattformen Fuse som ska möta Scandics 18 000 medarbetares behov av en mobil plattform för utvecklig, interaktion och interkommunikation.

Karin Nygårds, lärare och författare till boken Så funkar internet och som 2013 införde programmering på svensklektionerna för sina fjärdeklassare.

Precis som förra året skapas programmet av inspiratören och entreprenören Ulf Skarin tillsammans med Meet In Grid, som är ansvariga för programinnehållet.

EdTech Sweden är ett initiativ och en mötesplats som verkar för att Norden ska säkra en global tätposition inom edtech, en av världens snabbast växande branscher. Här delas ”best practice” och nya digitala lösningar som främjar lärande.
EdTech Sweden är en kombination av konferens, utställning och mötesplats för nätverkande. Vi skapar den bästa miljön för innovation och dialog som leder till förändring och utveckling. Fokus ligger på framtidens teknik och modern pedagogik.

Edtech Sweden äger rum den 23-24 oktober på Stockholmsmässan. Biljetterna släpps 1 juli, men redan nu kan du föranmäla dig.

För mer info se www.edtechsweden.se eller kontakta:

Carola Skoog, projektledare EdTech Sweden, carola.skoog@stockholmsmassan.se, 070-789 41 42