Statssekreterare Erik Nilsson inviger Working for Change imorgon

Statssekreterare Erik Nilsson inviger Working for Change imorgon

Imorgon, den 25 november, arrangeras mångfaldskonferensen Working for Change på Stockholmsmässan. Det är en konferens vars syfte är att öka den kulturella mångfalden på den svenska arbetsmarknaden och i år inviger Erik Nilsson, statssekreterare hos arbetsmarknadsminister Ylva Johansson, Working for Change.

Statssekreteraren Erik Nilsson inviger konferensen tillsammans med Rodrigo Garay, initiativtagare av Working for Change. Det är Sveriges största konferens för chefer om frågor som rör kulturell mångfald och i år är det tredje året som Working for Change arrangeras. Intresset från företag och organisationer har varit större än någonsin.

Working for Change är en träffpunkt för representanter för företag och organisationer att utöka sitt nätverk och utbyta erfarenheter. Konferensen innehåller panelsamtal och runda bordssamtal och frågor som debatteras är kompetensförsörjning och hur man konkret går till väga för att uppnå ökad kulturell mångfald.

Första panelsamtalet har temat ”Kompetensförsörjning och kulturell mångfald: Hur ökar vi den kulturella/etniska mångfalden i svenskt näringsliv” där medverkar Spiros Mylonopoulos, styrelseordförande i Bergendahl & Son AB, Hamdija Jusufagic, Vd System Verification, Yvonne Pernodd, VD TNS SIFO, Rani Kasapi, kulturchef Botkyrka kommun, Dinesh Nayar, Founder/VD Fyndiq, Anna Fredrixon, HR Ansvarig på Truecaller och Cissi Elwin - VD och chefredaktör för Tidningen Chef. På eftermiddagen hålls panelsamtalet ”Så funkar det – Affärsnyttan med kulturell/etnisk mångfald” med Niclas Kjellström-Matseke, VD Svenska PostkodLotteriet, Mikael Petersson, Diversity Business Manager på Folksam, Ann Carlsson VD Apoteket, Azita Shariati, VD Sodexo AB, Pia Höök, Diversity Manager på Skanska samt Per Karlströmer VD på KAPI.

Här hittar du programmet för konferensen

För mer information kontakta:
Rodrigo Garay, grundare Working for Change, rodrigo@workingforchange.se, 0706 – 31 93 07

Initiativet Working for Change är en konferens, en tankesmedja och ett konkret femstegsprogram som syftar till att öka den kulturella mångfalden på den svenska arbetsmarknaden genom att visa på affärsnyttan med mångfald. WFC - konferensen ägde rum första gången 2012. Årets konferens organiseras av Stockholmsmässan, Diversitas Talent och Svenska PostkodLotteriet i samarbete med TNS Sifo, Diversity Charter Sweden, Unionen, Stockholms Handelskammare, Sevan AB, Hyper Island, Xpdition, Dataspelsbranschen och KAPI – Mångkulturell insikt och kommunikation.