Stockholm Furniture Fair expanderar

Stockholm Furniture Fair och Northern Light Fair växer. Vartannat år deltar kökstillverkarna på mässan och nu utökas avdelningen för kök till att också omfatta badrumsföretag med fokus på badrumsmöbler och inredning.

Stockholm Furniture Fair och Northern Light Fair gör nu i samråd med TMF, Trä- och Möbelföretagen en satsning på gemensam kök- och badavdelning.

- Sedan en tid tillbaka har utvecklingen inom kök och bad gått mot en allt större designmedvetenhet. Efterfrågan och utbudet av designade badrumsprodukter har ökat stadigt. Behovet av att utöka området KÖK till att också omfatta badrumsmöbler har funnits en längre tid, men det är först nu med vår nya utbyggda hall som detta blivit möjligt, säger Cecilia Nyberg, projektledare för Stockholm Furniture Fair och Northern Light Fair.

- Svenska företag inom industrin för kök och badrumsinredningar är välkända för sin kvalité och typiskt skandinaviska design. Såväl köket som badrummet har gått ifrån att vara undanskymda platser i det svenska hemmet till att vara rum där man väljer att lägga extra mycket resurser på att skapa trivsel

med design i kombination med funktion. Det är naturligt att inredning för kök och bad kan exponeras för professionella uppköpare och arkitekter på Stockholm Furniture Fair som präglas av design och nytänkande – två områden där svenska företag inom kök- och badinredning av tradition är starka, säger Robin Ljungar, projektledare Kök & Bad; Specialinredningar på TMF.

På mässans nya avdelning KÖK & BAD har företagen som ställer ut hög designnivå på sina produkter. Bland andra deltar Ballingslöv, Aspen bad, Vedum Kök & Bad, Lidhults kök, DuoBad och Svedbergs.

- Badrummet har blivit ett av hemmets viktigaste rum med tanke på både utseende och funktion. Det gör att vi är glada över att mässan också nu omfattar bad. Här får vi chansen att visa upp designade badrumsmöbler för rätt målgrupp. Vi kommer att bjuda på modern design kombinerat med nordisk kvalitet och genomtänkta, smarta detaljer, säger Pontus Eklind, vd, Aspen bad.

- Efter sex mässor under 10 års tid ser vi med stor spänning fram emot att produktgruppen kök och bad flyttar till nya fräscha mässlokaler. Mässan är ett viktigt fönster för branschen att visa vad framförallt skandinaviska tillverkare kan, berättar Ola Danielsson, produktchef, Ballingslöv.

Stockholm Furniture Fair och Northern Light äger rum på Stockholmsmässan 8-12 februari 2011.

För mer information se www.stockholmfurniturefair.com, www.northernlightfair.com eller kontakta lotta.signeul@stofair.se, telefon 08-749 43 79.

Stockholmsmässan är Nordens ledande arrangör och genomför varje år ett 60-tal branschledande mässor samt ett 100-tal nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang. Varje år välkomnar vi 10 000 utställare, 1,5 miljoner besökare och fler än 8 000 journalister från hela världen.