Världspremiär för revolutionerande ny kollagen-filler på årets skönhetsmässa

Världspremiär för revolutionerande ny kollagen-filler på årets skönhetsmässa

80 procent av huden består av kollagen och ju äldre vi blir, desto mer försvinner för varje år. Efter klimakteriet försvinner hela 5-10 procent årligen. Detta är den stora boven i det plötsliga åldrande som många upplever. På årets Acadermia presenteras en ny, revolutionerande produkt som injiceras precis som en filler - Cellifique.

Cellifique är en helt ny typ av injektionsbehandling med kollagen som har många fördelar, säger Anna Tenstam, VD och styrelsordförande på Eternogen Aesthetics, det amerikanska bolaget som utvecklat Cellifique. Kollagen binder inte vatten, du får därmed ingen svullnad och du ser slutresultatet på en gång. Cellifique har inga kemiska tillsatser och integreras i huden på ett annat sätt än vanlig filler - du kan inte känna den. Den injiceras som en vätska, men blir till en gel i huden efter bara ett par minuter. Detta gör att en Cellifique behandling ser och upplevs som naturlig.

– En vanlig hyaluronsyra-filler tillför främst fukt. Cellifique återskapar ditt kollagen och hjälper ditt befintliga kollagen att bevaras genom ett ämne som blockerar nedbrytningen, fortsätter Anna. Cellifique fungerar bra mot ögonrynkor, fina linjer och läppar och är ett bra komplement till hyaluronsyra. Den håller ungefär 9-18 månader beroende på individens förutsättningar, säger Anna.

– De kliniska studierna är nu klara och har utförts i London (London Bridge Clinic) och Stockholm (Akademikliniken). Det ska bli väldigt spännande att få presentera produkten mot konsument på Acadermia, fortsätter Anna.

Cellifique har blivit utnämnd till "Innovation of the year" på de stora internationella kongresserna IMCAS & American Academy. Fredag 25 november klockan 14.00 är det världspremiär för produkten på Acadermias Skönhetsscen.

Vänligen se relaterat material för mer info och bakgrund.

För mer information besök www.acadermia.se eller kontakta:
Catarina Pap de Pestény, vd Acadermia, catarina@acadermia.se, 076-571 02 79
Catarina Oscarsson, pressansvarig, catarina.oscarsson@stockholmsmassan.se, 08-749 43 66

Acadermia är Sveriges viktigaste mötesplats inom modern skönhetsvård med syftet att verka för en säkrare skönhetsbransch. På Acadermia får du koll på det senaste inom hud, hår, make up, naturlig skönhet, estetisk tandvård, estetisk kirurgi samt estetiska behandlingar. Acadermia arrangeras årligen på Stockholmsmässan samtidigt som Allt för Hälsan och Fitnessfestivalen och är därmed norra Europas största event inom träning, hälsa och skönhet.