Stolab vald till Årets Leverantör

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2011 17:40 CET

Stolab vald till Årets Leverantör

av Sveriges Möbelhandlare

I samband med öppningen av den internationella möbelmässan Stockholm Furniture Fair 2011 fick Stolab ta emot utmärkelsen Årets Leverantör. Ett pris som delas ut av föreningen Sveriges Möbelhandlare i samarbete med tidningen Möbler & Miljö.

I nomineringen står att läsa:

Stolab Möbel AB har utmärkt sig för sin förmåga att arbeta med långsiktiga och goda affärsrealtioner genom att leverera produkter av mycket hög kvalitet. Stolab Möbel AB erbjuder god leveranssäkerhet, lämnar tydlig produktinformation samt arbetar med produktutveckling och egen, ny design.

Martin Johansson, VD Stolab, Smålandsstenar

”Detta är det absolut roligast priset man kan få. Eftersom priset kommer från våra kunder betyder det extra mycket. Det är också ett pris till hela företaget Stolab. Ett bevis för att vi skött oss från första marknadskontakt ända ut till leverans och övrigt stöd till våra butiker.  I detta arbete är alla medarbetare här på Stolab lika viktiga. ”

Uppmärksammad produktutveckling

”Vi har under senaste åren satsat mycket på produktutveckling och tydliggöra det Stolab ska stå för både i våra produkter och i den marknadsföring som följer. Men, vi är ödmjuka inför det faktum att vi kan tro mycket här i Smålandsstenar, men det är ändå våra kunder som ger oss svar på om vi hittat rätt.”

Bildtext

Priset Årets Leverantör 2011 delades ut under internationella möbelmässan Stockholm Furniture Fair av Marie-Louise Sigemalm, VD Sveriges Möbelhandlare. En mycket glad Martin Johansson, VD Stolab, tog emot priset.

Stolab startade sin tillverkning 1907. Idag är vi 65 anställda som omsätter 72 MSEK. Alla Stolabs möbler tillverkas på ett så miljövänligt sätt som möjligt i vår egen fabrik i Smålandsstenar, där rent hantverk samsas med högteknologi. Vi marknadsför våra möbler på den nordiska marknaden mot privata och offentliga miljöer. Vi har ett nära samarbete med flera av landets ledande formgivare samt licenstillverkar Carl Malmstens möbelserier Lilla Åland och Vardags.

En möbel från Stolab karaktäriseras av en medveten enkelhet med detaljarbete som tyder på yrkesskicklighet och kärlek till det massiva träet.

För mer information kontakta Martin Johansson, VD, 0705- 29 81 70.