Berghs School of Communication i samarbete med Svenska pr-företagen

Svenska pr-företagen har inlett ett samarbete med elever från Berghs School of Communication kring Stora pr-priset. Tävlingen arrangeras för andra året i rad och nomineringstiden är i full gång.

Den första omgången av tävlingen avgjordes 2011 och fick ett stort genomslag i branschen. I år utvecklar branschorganisationen projektet genom att elever från ”Strategisk kommunikation och pr-programmet” på Berghs medverkar. De ska jobba både kreativt och strategiskt med årets prisutdelning men även inför Stora pr-priset 2013. Det är nu fem dagar kvar att nominera till Stora pr-priset och deras vassa hjärnor är redan på högvarv.

- I och med samarbetet med Berghs elever tar vi Stora pr-priset ett steg vidare. Det är enormt inspirerande att jobba nära de engagerade Berghs-eleverna, som har många intressanta och nya tankar kring priset. Syftet med Stora pr-priset är ju att bredda och öppna upp branschen och det här samarbetet är helt i linje med detta, säger Robert Nyström, styrelseledamot i Svenska pr-företagen och projektansvarig för Stora pr-priset.

Stora pr-priset är ett initiativ från branschorganisationen Svenska pr-företagen i samarbete med Mynewsdesk.Tävlingen är öppen för alla bidrag och kan tilldelas en individ, en grupp, ett företag eller en organisation. Nomineringstiden är öppen till den 20 februari. Det kan anmälas via ett webbaserat formulär som finns här http://www.surveymonkey.com/s/storaprpriset och på MyNewsdesk samt Svenska pr-företagen.

För ytterligare information, kontakta:

Jenny Öijermark, ordförande i Svenska pr-företagen
Tel: 070-734 08 04, e-post:
jenny.oijermark@joi.se

Länk till pressrum:  http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/storaprpriset

Svenska pr-företagen är en modern branschförening, öppen för alla pr-byråer. Föreningen arbetar aktivt för att skapa gemensamma mötesplatser, driva opinion i relevanta branschfrågor samt höja intresset och kunskapen om pr- och kommunikationsfrågor. Föreningen har ca 35 medlemsföretag och är ideellt driven. www.svenskaprforetagen.se

• berghs
  • berghs school of communication
  • berghsschoolofcommunication
  • pr-priset
  • pr
  • pr-tävling
  • stora pr-priset
  • stora pr-priset 2011
  • stora pr-priset 2012
  • svenska pr-företagen
  • svenska prföretagen

• Stockholm

Stora pr-priset drivs av branschorganisationen Svenska pr-företagen tillsammans med Mynewsdesk. Priset syftar till att premiera ett kvalificerat, strategiskt och idébärande pr- och kommunikationsarbete som skapat ett påtagligt resultat. Priset delas ut årligen till en individ, en grupp, ett företag eller en organisation.