Årets första nyhet från Storytel Original!

Pressmeddelande   •   Jan 09, 2018 14:23 CET

Emma Peters läser in Ellen Holms - privatdetektiv

Emma Peters läser in årets första nya serie från Storytel Original, en lågintensiv spänningsroman kryddad med en precis lagom stor dos cynism och svart humor. Serien Ellen Holms - privatdetektiv är skriven av Nicolet Steemers och utkom först som en serie hos Storytel Original i Holland. Översättning till svenska: Kenneth von Zeipel.

Den före detta läraren Ellen Holms har precis avtjänat ett fängelsestraff för att ha orsakat en av sina elevers död. Fallet blev en riksnyhet i Nederländerna och många vill se henne inlåst på evig tid. Hon är persona non grata inte bara i sin skola utan i hela landet. Så hennes plan när hon kommer ut är att ligga lågt och inte dra till sig någon uppmärksamhet. Det betyder i hennes fall att gå till det nya jobbet som parkskötare, läsa en kurs som rehabiliteringsnämnden tvingat henne att läsa, och inte – absolut inte – älta det förflutna.

Men det är lättare sagt än gjort. Hennes bekantskapskrets ifrågasätter varför hon fortsätter att straffa sig själv genom att inte ge sig själv en riktig nystart – med en annan domare hade utfallet blivit ett annat! Dessutom får hon en dag ett obehagligt brev. Avsändaren är någon som inte kan glömma, och än mindre inte förlåta. Polisen tar henne inte på allvar och plötsligt blir kunskaperna från detektivkursen avgörande för att hålla sig vid liv.

Storytel är ljudbokens variant av Spotify, och världens första tjänst för obegränsad läslyssning i mobilen. Storytel har en offlinefunktion som gör det möjligt för användarna att lyssna på ljudböcker även när det inte finns tillgång till mobil uppkoppling. Storytels abonnentstock växte under 2016 med 47% och hade i december 2016 360 200 betalande kunder. Under 2016 omsatte Storytel inom affärsområdet Streaming 494 Mkr , en ökning med närmare 65% jämfört med 2015. Bolaget finns i Sverige.

För mer information om Storytel, besök gärna www.storytel.se