Tryckta boken om Zlatan slut i butik – Storytel har ljudboken som aldrig tar slut!

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2011 13:09 CET

Intresset för Zlatans självbiografi har varit enormt och den första upplagan på 100 000 exemplar sålde slut på nolltid. Visst har man räknat med att boken var efterlängtad men ingen väntade sig den Zlatan-hysteri Sverige har drabbats av. Alla vill läsa om vår fotbollskung!

När pappersböckerna är slut hos bokhandlarna tvingas folk vänta på nästa upplaga som beräknas komma in i början på december och efter att några lyckliga rusat till bokhandeln och fått tag på ett eget exemplar står många utan och bara längtar efter att få sätta tänderna i boken.

Storytels kunder har tur och behöver aldrig oroa sig för slutförsäljning och kan lyssna på allt om Zlatans liv och karriär direkt i mobilen.

- Eftersom våra ljudböcker är digitala kommer de aldrig att ta slut och våra kunder kan enkelt lyssna på Zlatans bok till en rimlig kostnad. Om boken även kan bidra till att sprida boklyssnandet till nya målgrupper är det toppen, säger Jonas Tellander, VD & Grundare av Storytel.

Storytel har idag över 14 000 abonnenter som lyssnar på ljudböcker i sin iPhone eller Android.

Storytel är världens första ljudbokstjänst för strömmande lyssning i mobilen. Sedan tjänsten lanserades 2005 har mer än 100'000 ljudböcker lyssnats på genom tjänsten, som fungerar på iPhone och Android-mobiler. Storytels VD och Grundare Jonas Tellander har medverkat i SVT-programmet Draknästet där draken Richard Båge valde att investera i företaget. Storytel utvecklar även lösning för talböcker i mobilen för personer med funktionshinder, under namnet Daisy Reader. För mer information om Storytel, besök gärna www.storytel.se