Storslagen invigning när Stöten öppnar upp för säsongen!

Snön är på plats och Stöten i Sälen står nu rustade för en ny säsong. I år presenteras det utökade öppettider i utvalda backar, första etappen av stugbyn Pistbyn står klar och nya brödboden erbjuder nybakat dagarna igenom. Under öppningshelgen blir det storslagen eldshow med gycklargruppen Trix och under fredagen invigningstalar VD Jens Stenseth traditionsenligt.

- Efter att ha upplevt den varmaste hösten i mannaminne är det en obeskrivlig känsla att vintern med kyla och det ”vita guldet” nu äntligen kommit till fjällen. Om jag bodde längre söderut skulle jag inte våga tro på en tredje vit vinter utan se till att boka en vecka i fjällen medan det ännu finns plats! säger Jens Stenseth, VD Stöten i Sälen.

Under helgen erbjuds även skidtester, after ski med bandet På G och en spännande hoppuppvisning av Malungs freeride gymnasie. För detaljerat program se bifogad bilaga.

Stötenappen
Kolla in Stötenappen – där kan man hålla sig uppdaterad på allt som händer i Stöten. Väder, happenings, liveband och med webbkameran kan man dessutom följa allt som händer i backarna – live.

För ytterligare information, kontakta:
Christoffer Tilstam, Stöten i Sälen
E-mail: christoffer.tilstam@stoten.se, tel: 0280-75 112

För pressrelaterade frågor och högupplösta bilder kontakta presskontakt:
Jessica Karlsson, Skugge&co
E-mail: Jessica.karlsson@skuggeco.se tel: 070-352 41 20