VARGY I STÖTEN SLÄPPER MONSTERHIT

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2016 16:34 CEST

Vad säger Vargy? heter låten som kommer att gå varm i skidbackarna i vinter och sitta som ett bugg i en raggsocka i huvudet på alla skidåkare.

Missa inte vinterns bästa låt!

”Aoo – vad säger Vargy till dig?”

Missa inte årets låt! Inför stundande skidsäsong släpper Stötens maskot Vargy en riktig slagdänga.

”Vad säger Vargy?” heter låten som kommer att gå varm i Stöten i vinter och sitta som ett bugg i en raggsocka i huvudet på skidåkare i alla åldrar.

Vargy är en stor, lurvig och kramgo varg som gillar high fives och är Stötens alldeles egna maskot. Han äter godis alla dagar i veckan, bortsett från lördagar, då det är sallad som gäller.

Vargy har en egen Vargklubb med massor av roliga aktiviteter för barn, där föräldrarna inte får vara med. Och nu släpper han sin helt egna purfärska låt.

”Vad säger Vargy?” är inspelad i Streamline Studios i Västerås. Här har storsäljare som Brolle, Thorleifs, Magnus Carlsson och många fler, fått hjälp med att spela in sina alster. Så självklart passade platsen en lurvig stjärna som Vargy utmärkt.

Så in och lyssna redan nu! Vi törs lova att ”Vad säger Vargy?” inom kort blivit hela familjens allsångsfavorit.

Det här är Stöten i Sälen AB: En av Sveriges ledande skiddestinationer. Sälens bästa skidåkning enligt en undersökning utförd av Synovate. Sälenfjällens nordligaste skidanläggning belägen i nordvästra Dalarna. Stöten i Sälen har 19 liftar och 40 nedfarter. Utöver skidåkningen finns alla faciliteter som krävs för att få en trevlig vintersemester. 7000 bäddar finns i området. Stöten erbjuder såväl konferenser, som grupp- och privatresor. Skidresorna säljs via återförsäljare och även direkt via Stöten i Sälen AB. Under vintersäsongen har Stöten i Sälen AB cirka 220 medarbetare. Den totala omsättningen i Stöten uppgick till 150 MKR säsongen 2014/2015, varav liftomsättning svarade för 42 MKR.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.