återSKAPAS Drop-in Art gästas i helgen av SYSAV

Kom förbi och skapa, bygg och lek med okända och oväntade material från återSKAPAs unika materialbank. Som i en godisaffär ligger spillmaterial från lokala industrier smakfullt sorterade i godislådor. Material som får dig att tänka i nya banor, utforska nya vägar och ta egna initiativ! Upptäck glädjen i spontan kreativitet och låt fantasin flöda.

På söndag 14/9 klockan 12-16 drar säsongens första Drop-in Art igång! Då öppnas dörrarna till återSKAPAs materialbank och skapande verkstad för allmänheten. Här ges möjlighet till möten, umgänge och fritt skapande för alla, stora som små, helt kostnadsfritt. Denna gång gästas återSKAPA av SYSAV, som informerar om sitt spännande och viktiga arbete, håller en tipsrunda i caféet och lovar fina priser! Dagen till ära har de byggt en avfallstrappa som ska invigas och användas av besökarna. Med den hoppas återSKAPA och Sysav väcka tankar kring och förändra människors syn på skräp, förlänga livslängden hos olika material och verka för en hållbar utveckling.

"Återvinna är bra men återskapa är bättre", säger Carin Hernqvist, grundare av återSKAPA

För mer info, kontakta gärna pressansvarig Elina Lindblad 0708-814474.

• återskapa
  • stpln
  • sysav
  • drop-in art
  • hållbar utveckling
  • familj
  • spillmaterial
  • evenemang

• Malmö

återSKAPA är ett centrum för kreativt återbruk, design och utbildning. återSKAPA är uppbyggt kring en materialbank och skapande verkstad, där spillmaterial som skänkts från lokala industriföretag återanvänds och ges nytt liv. återSKAPA ligger på STPLN i Västra hamnen och erbjuder inspirerande workshops för pedagoger och barngrupper samt Drop-in Art för allmänheten. Verksamheten drivs idag hjälp av ett treårigt stöd från Allmänna arvsfonden och arbetar för att öka miljömedvetenhet, stimulera kreativitet och uppfinningsrikedom hos stora och små.

Bertil Björk

Presskontakt Verksamhetschef Ansvarar för utveckling och kommunikation +46 70 637 16 74