Strands veckoblänkare 161114

Blogginlägg   •   Nov 14, 2016 16:03 CET

Strand takes the lead of the leadfree - klassificerade i SundaHus

Strand är mycket stolta över att få berätta för er att vi har påbörjat vårt arbete med att klassificiera hela vårt sortiment i SundaHus miljödata. SundaHus är ett oberoende konsultföretag som grundades 1990 och som verkar för en bättre inomhusmiljö. De är idag en ledande aktör på området medvetna materialval.

”SundaHus ska vara internationellt ledande och den mest professionella leverantören av system- och konsulttjänster som leder till ett samhälle utan hälso- och miljöfarliga ämnen”SundaHus

Just nu har vi flera produkter i vårt sortiment från kategorierna köksblandare, tvättställsblandare och takduschar som har blivit klassificerade - och fler ska det bli! Vi kommer att gå närmare in på den här spännande nyheten i vårt nästa nyhetsbrev som kommer ut i December.

En kvalitets- och inköpsresa - teak och komposit

Våren väntar runt hörnet och det är dags för Peter Strands årliga resa till Thailand ock Kina för att kvalitetssäkra och köpa in teak och komposit.

Vi vill passa på att tipsa er om att redan nu börja fundera på era teak-och kompositinköp. Hör gärna av dig till någon av våra återförsäljare så hjälper de gärna till med att göra förbeställningar. Då vet ni att produkterna finns att tillgå när det väl är dags!

Vi kommer att göra en djupdykning i Peters resa och hans arbete därborta i en av veckoblänkarna framöver.

Hang tight!