Ett välvt tillskott i Strands-familjen

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2019 08:23 CET

Välvd design med 180 ° spridning

Formen är i fokus när ett nytt blixtljus från Strands Lighting Division släpps. Den välvda designen ger 180 graders ljusspridning och passar många typer av fordon.

Det nya E-godkända blixtljuset kompletterar Strands Lighting Divisions sortiment väl tack vare utformningen – den välvda formen är ny i sortimentet.

Ljusbilden är styrd och koncentrerar ljuset där det behövs som mest. De fem kraftfulla dioderna är placerade så att ljuset ger en spridningsvinkel på hela 180 grader. Blixtljuset har 10 olika blinkmönster och flera enheter kan synkroniseras.

Anpassat utseende
Monteringen beskrivs som smidig och stabil, vilket gör den resistent mot vibrationer. För att anpassa blixtljuset till fordonets utseende är det möjligt att lackera sargen i önskad färg. Kommer med mantlad kabel. Särskilt lämplig för vägarbetsfordon, lastbilar och släp.

Blixtljuset inkluderas i Strands Lighting Divisions treåriga funktionsgaranti – en unik trygghet som understryker varumärkets kvalitet, förbättrar servicen och ökar kundnöjdheten. Funktionsgarantin gäller för samtliga produkter i sortimentet.

Se produktfilm här
Läs mer här

-----

För mer information:
Matilda Artursson, Presskontakt, Strands, tfn: +46(0)320-450 440, matilda@strands.se

-----

Strands fordonskomponenter AB har Europas snabbast växande varumärken inom fordonsbelysning. Högsta kvalitet till ett pris som gör produkterna tillgängliga för alla. Strands varumärken säljs över hela Europa och i stora delar av världen. Målet är att bli det ledande handelshuset inom branschen med marknadens bästa och mest omtyckta varumärken. Tack vare Strands unika historia av att förändra marknaden erbjuds produkter och kunskap som ingen av våra konkurrenter klarar av. www.strands.se

Kommentarer (0)

Kommentera