John Blomgren Business Developer

Denna vecka börjar John Blomgren som Business Developer. Tidigare har han sysslat med Strategisk Nationell försäljning till kommuner på IntraPhone AB till Socialtjänst och Hemtjänst. Dessförinnan öppnade han DONG ABs kontor i Malmö inom segmentet naturgas, Biogas och Elhandel. Häri var kunderna allt från stora till medelstora företag och kommuner inom svenska gasnäts geografin. Inom yrkeslivet har han startat olika företag inom olika branscher både i Sverige och Danmark. Hjärtat i försäljning ligger i att lära känna kundens behov gärna innan kunden själv har vetskap om det och hjälpa kunden att hitta lösningar som är lönsamma för båda parter.

John kommer från Stockholm men har bott i Skåne merparten av sitt liv. Idag är familjen, som består av 2 barn (8 och 10 år) samt fru, bosatt i Abbekås. Fritiden tillbringas med familj och vänner eller i någon form av aktivitet såsom gym, löpning, landsvägscykling eller tennis med sonen. En solig dag körs gärna repa på motorcykeln. Självfallet är laget Gnaget.

Varmt välkommen John!