Sommarhälsning från Stratiteq

Första halvåret går mot sitt slut och vi närmar vi oss en välförtjänt semester. Men, innan vi lägger oss i hängmattan måste vi bara få sammanfatta några av alla höjdpunkter.

Vi fick en flygande start på 2010. Mycket tack vara föregående rekordår, då både omsättning och resultat nådde toppnotering. Den stora efterfrågan på våra IT-lösningar håller i sig. Omsättningen är upp hela 35 % jämfört med föregående år.

En av framgångsfaktorerna är fokuseringen på befintliga kunder. Det innebär i praktiken att allt fler kunder nu drar nytta av större delar av vårt erbjudande bestående av integrerade lösningar för CRM, beslutsstöd och portaler. Bredare engagemang, med andra ord.

Att vi kombinerar affärs- och IT-konsulttjänster gör förstås sitt därtill. En kombination som uppskattas av våra kunder. Själva är vi minst lika tacksamma för alla våra kompetenta medarbetare som behärskar ledande teknik och arbetar med affärprocesser.

Hittills i år har nio nya medarbetare klivit ombord på Stratiteq. Nya medarbetare som ytterligare berikar vår verksamhet och stärker våra kundrelationer. Den offensiva rekryteringen återupptas till hösten.

Vid sidan om rekrytering så är vi även fokuserade på intern kompetensutveckling, samt fortsatt implementation av vår nya projektmodell. Som ett ”mejl i inkorgen” har nu kvällsmöten med olika teman för kunskapsdelning fått lite av en renässans här på Stratiteq.

På den senaste internkonferensen (Q-conference) startade vi ett strategiskt värderingsprojekt för att ytterligare förstärka marknadspositionen. Värderingarna är nu framtagna av medarbetarna på företaget. Den ständigt pågående efterlevnaden tar rejält fart efter semestern. Resan till Nice i slutet av augusti blir en viktig milstolpe. Det utlovas skattjakt m.m.

Under våren besökte Microsoft, med filmteam, leksakstillverkaren BRIO i Malmö och Osby för att spela in en film om den uppmärksammade Dynamics CRM-lösningen för deras mobila säljare. Filmen sprids nu av Microsoft och via YouTube.

Själva tog vi tillfället i akt ett även publicera ett kundcase om BRIO. Dessutom blev det ett case om bättre beslutsstöd påE.ON och ytterligare ett case om globalt kontosansvar på Höganäs. Fler case är på gång och nu närmast handlar det om Folkspels nya CRM-strategi. Du vet, företaget bakom Bingolotto.

På tal om CRM. Vår kundansvarige Ulf Davidson tog ju också hem Microsofts pris som årets Dynamics CRM-säljare. En fjäder i Stratiteq-hatten.

Två xRM-seminarium (Stockholm, Malmö) i samarbete med nätverket Wednesday Relations, en SharePoint 2010-kickoff på Swedbank Stadion samt ett Karnevalspex med VIP-kunder. Tja, det var de marknadsaktiviteter som vi hann med. Alla välbesökta och uppskattade.

Och sist men inte minst så ökade vi inslaget av sociala medier i marknadskommunikationen. För du följer väl våra vardagliga händelser och snabbmeddelande via mikrobloggen på Twitter?

Wow! Höjdpunkterna ger en energikick värd att hoppa semestern. Nåja, här på STRATITEQ.com gör vi i vilket fall uppehåll tills i mitten av augusti. Tills dess, ha en välförtjänt sommarledighet du också.

• sommarhälsning
  • fokuseringen på kunder