Pressmeddelande -

Stratvise och Shifo – tillsammans för den dag då inget barn dör eller lider av sjukdomar som kan förhindras

Managementkonsultföretaget Stratvise har tillkännagivit ett pro bono-samarbete med Shifo, en ledande välgörenhetsorganisation i deras arbete med att identifiera och överbygga brister inom den preventiva barnhälsovården.

”Vi är djupt imponerade av Shifos engagemang för barns hälsa och deras strukturerade och transparenta arbetssätt. Som ett första steg kommer vi att stödja Shifo genom konsulttjänster inom strategisk kommunikation och kvalitetssäkring. Vi är glada att kunna dela med oss av vår expertkompetens inom dessa områden. Vi är övertygade om att vårt samarbete kommer att bidra med ny energi till oss och våra partners”, säger Lilian Klasson, VD på Stratvise.

”Vårt mål är den dag då inget barn dör eller lider av sjukdomar som kan förhindras – en vision vi bara kan nå om vi arbetar tillsammans med våra partners för att identifiera och överbygga brister inom hälsovården, och utgår från pålitlig, relevant och transparent data. Strategisk kommunikation och starka partnerskap är därför viktiga aspekter i Shifo’s arbete mot att nå sin vision. Genom vårt samarbete med Stratvise kommer vi att kunna arbeta med ett engagerat och professionellt team med stor erfarenhet inom strategisk kommunikation och ledarskap. Vi är därför otroligt glada över att Stratvise kommer att vara med på vår resa”, säger Shifos VD, Rustam Nabiev.

Om Shifo

Stiftelsen Shifo är en Sverige-baserad social entreprenör. Vår vision är Every child counts - ”en dag då inget barn dör eller lider av sjukomar som kan förebyggas”. Genom att arbeta tillsammans med våra partners kan vi identifiera och överbygga brister inom hälsovården, genom att utgå från pålitlig, relevant och transparent data.

Vi vill säkerställa att varje barn är registrerat för hälsokontroll och uppföjning, att de ska kunna få tillgång till livsviktig hälsovård, då de är som mest sårbara, och se till att varje barn får växa upp starka och hälsosamma.

För mer information kontakta Rustam Nabiev på rustam@shifo.se

Om Stratvise

Stratvise är ett konsultföretag baserat i Stockholm, med kompletterande kompetenser inom management, strategiskt ledarskap och kommunikation. Vi fokuserar alltid på både Människa och Strategi.

För mer information kontakta Lilian Klasson på lilian.klasson@stratvise.com

• sjuksköterskor
  • identitet
  • stratvise

Stratvise stödjer förändringsvilliga och engagerade ledare i deras utveckling och medverkar till innovativa förändringar av verksamhet och affär. Vi fokuserar på strategiskt ledarskap och management som skapar bestående värden och resultat. För oss är det viktigt att samverkai alla våra uppdrag – både med beställaren och med de erfarna experter vi har i vårt nätverk.

Vi är förändringskonsulter med människan och affären i fokus. Det som gör oss unika är kombinationen av effektiva strategier och genomförande. Vi har gedigen erfarenhet och kunskap om hur man åstadkommer resultat via attityd- och beteendeförändring.