Del fem i De sju systrarna-serien av Lucinda Riley – Månsystern tar oss till Skottland och Spanien!

Del fem i den omåttligt populära romansviten om de sju adoptivsystrarna är äntligen här! 9 januari utkommer Månsystern, Tiggys bok. Tiggy är systern Lucinda själv identifierar sig mest med, och hon berättar att skrivprocessen i Skottland, på Alladale Estate, var en period av ren glädje då hon fick vakna varje morgon och se det snöiga, skotska landskapet breda ut sig framför ögonen.

Månsystern | Utkommer 9 januari | Översättning av Gabriella Andersson | ISBN 9789189057302

Tiggy D'Aplièse verkar besitta en nästintill övernaturlig förmåga att läka och kommunicera med djur. Hon tar tjänst på det skotska godset Kinnaird, hos den gåtfulle och grubblande Charlie. Där träffar hon även Chilly, en gammal romsk man som bekräftar att hon har helande krafter och att nyckeln till hennes förflutna finns i de magnifika grottorna utanför Sacromonte. 1912 föddes där en flicka, Lucía, som med tiden blev La Candela, den mest framgångsrika flamencodansösen av sin tid. När Tiggy inser hur hennes liv hänger samman med Lucías, faller många bitar på plats.

För att veta mer om vad som ligger bakom inspirationen till den här romansviten, inkluderat den grekiska mytologin, stjärnkonstellationen Plejaderna och armillarsfärer, besök gärna Lucindas hemsida www.lucindariley.com
På hemsidan finns även information om de verkliga händelser, platser och människor som figurerar i den här boken, såsom vita kronhjortar, Alladale Estate, grottorna i Sacromonte och Carmen Amaya.

Och du, du har väl inte missat att Lucinda har en hel hemsida på svenska där?

Lucinda Riley föddes på Irland och efter en tidig karriär som skådespelerska inom film, teater och tv, skrev hon vid 24 års ålder sin första bok. Hennes romaner har översatts till 37 språk, sålts i 20 miljoner exemplar världen över och legat på både New York Times och Sunday Times bästsäljarlistor.

Läs mer om Lucinda och ladda ner högupplösta bilder här!

* * *

Varmt välkommen att kontakta Schyttberg PR för mer information, recensionsexemplar eller med intervjuförfrågan:
jenny@schyttberg.se | 0706-24 30 23

* * *