FAMILJEN MORELLI LANSERAS MED LIVESTREAMAD RELEASE

Nu föds kreativa lösningar! Därför väljer vi att istället för en traditionell releasefest lansera Per Schlingmanns och Karl Ljungs bok Familjen Morelli vid ett digitalt kvällsevent tisdagen den 7 april.

Familjen Morelli utges av Strawberry Förlag och är en gastronomisk feelgoodroman fylld av dofter, smaker och magiska matupplevelser.

Efter en lång tids frånvaro återvänder Stella Morelli till sitt älskade Toscana. Där möter hon kärleken, familjen, råvarorna, vinet och döden. Tillbaka i Stockholm återgår livet till vardagen. Ända tills hon plötsligt får hon den chans hon drömt om. Att öppna en egen restaurang. Men vägen dit blir svårare än hon kunnat föreställa sig. Kampen för hantverk, tradition och ursprung ställs mot innefolkets behov av yta, likes och bekräftelse. För att lyckas behöver hon hjälp av sin bror som är stjärnkock i New York. Men kommer han att ställa upp? Och vågar hon låta kärleken till maten segra?

Gästerna kommer att få följa ett samtal med författarna under en middag med italienska smaker och viner. Vid middagen medverkar också artisten och låtskrivaren Tommy Nilsson som är aktuell med självbiografin Om samt Olof Lundh som berättar varför han skjuter fram publiceringen av sin kommande bok Landslaget enligt Lundh.

Samtalet leds av författaren och radioprofilen Josefine Sundström. Fler gäster tillkommer. Eventet kommer att livestreamas i samarbete med nätbokhandeln Adlibris och produceras av Brand New Content.

Om Folkhälsomyndigheten kommer med nya direktiv kan vi tvingas ändra upplägg med kort varsel. Vi hoppas självklart att vi ska kunna genomföra vårt event enligt plan, och att du vill vara med under kvällen!

Presskontakt för Familjen Morelli: Vilhelm Hanzén vilhelm@gulpr.se

• per schlingmann
  • karl ljung
  • tommy nilsson
  • familjen morelli
  • olof lundh
  • strawberry förlag

Vår ambition är att hitta böcker som underhåller och berör, som stannar kvar länge hos läsaren och ger nya tankar och insikter. Vi fokuserar på svenska författarskap, inom både skön- och facklitteratur liksom för vår barn- och ungdomslitteratur, men ger också ut noggrant utvalda översatta titlar.

Strawberry Förlag är en del av Strawberry Publishing AB. I vår förlagsfamilj ingår även Bazar Förlag.

Följ Strawberry Förlag på Instagram och Facebook!

Maja Lindqvist

Presskontakt Publicistisk chef Barn- och ungdomslitteratur +46 (0)70 607 00 05