Strömma Buss kör artisterna under Eurovision

Strömma Buss kör artisterna under Eurovision

Det prestigefyllda uppdraget att få vara leverantör av busstjänster till Eurovisions Song Contest 2013 har Interbus fått. Uppdraget innebär att transportera de olika ländernas delegater och artister. Som mest kommer över 40 bussar att köra samtidigt.

Eurovision Song Contest 2013 arrangeras i Malmö och Interbus som ägs av Strömma Buss AB har fått förtroendet att samordna och genomföra alla busstransporter för deltagande nationer, artister och arrangemangets personal. Beställare är Region Skåne och uppdraget omfattar perioden 17 april till 20 maj 2013.

-   Vår erfarenhet av stora transportuppdrag med många bussar i trafik samtidigt har sannolikt varit avgörande vid valet av leverantör. Vi är väldigt glada för att Region Skåne har gett oss det förtroendet, säger Peter Henricson, verkställande direktör för Strömma Buss och Affärsområdeschef Strömma Sverige.

Uppdraget är redan nu omfattande men med en stor bussflotta och en lokal trafikledning på plats i Malmö kommer Strömma Buss att med kort varsel kunna utöka med fler köruppdrag vid behov.

För mer information kontakta
Peter Henricson, VD Strömma Buss AB, Affärsområdeschef för Strömma Sverige 0708-94 76 33

Strömma Turism & Sjöfart AB är ett av Skandinaviens största upplevelseföretag med verksamhet i Stockholm, Göteborg, Malmö, Hemavan Tärnaby, Köpenhamn, Oslo och Helsingfors. Fokus ligger på rundturer med båt och buss samt aktiviteter i fjällen och visionen är att erbjuda upplevelser som ger minnen för livet. Verksamheten bedrivs under kända varumärken som bland andra Strömma Kanalbolaget, Stockholm Sightseeing, Paddanbåtarna, Göta Kanalrederiet, Canal Tours, Open Top Tours, Ekmanbuss och Hemavan Tärnaby.

Ta del av nyheter, tips och erbjudanden från Strömma genom vår sida på Facebook!