Strömma Finland får ny verksamhetschef

Strömma Finland får ny verksamhetschef

Peter Kåla har utsetts till ny chef för Strömmas verksamhet i Finland från och med den
1 november 2013. Peter har en mångsidig erfarenhet av olika arbetsuppgifter inom turistnäringen och kommer närmast från Tjäreborg (Thomas Cook) i Finland där han arbetat som försäljnings- och marknadsdirektör.

Peter kommer att i egenskap av VD för den finska verksamheten även att ingå i Strömma-koncernens ledningsgrupp.

-  Det ska bli en intressant utmaning att komma in i Strömmas finländska verksamhet som just nu befinner sig i en spännande utvecklingsfas. Många starka varumärken tillsammans med ett utbrett kundfokus ger oss en bra utgångspunkt att bli ännu effektivare samtidigt som vi möter våra kunders allt högre krav, säger Peter Kåla.

Om Strömma Finland

Strömma Finland Oy är en del av Strömmagruppen och verksamhetens fokus ligger på upplevelser, sightseeing och charterverksamhet med buss och båt i Helsingfors. Verksamheten bedrivs under kända varumärken som Helsinki Expert, Helsinki Sightseeing, Open Top Tours, Helsinki Card och Helsinki This Week. Strömma äger också två upplevelsebutiker för turistinformation i Helsingfors.

För mer information kontakta

Jan Larsén, VD för Strömma Turism & Sjöfart, 0708-94 76 34, jan.larsen@stromma.se