Tärnabys alpina skidanläggning får nya ägare

Tärnabys alpina skidanläggning får nya ägare

Tärnabys alpina skidanläggning kommer från den 1 juni 2013 att få nya ägare och ny driftsform. Strömma Fjäll och Tärnabyentreprenörerna ska dela ägandet 70/30 men avsikten är att Strömma ska minska sitt ägande i verksamheten framöver.

Från och med den 1 juni 2013 får Tärnabys alpina anläggning nya ägare och driftsform. Anläggningen bolagiseras och ska drivas och ägas av Strömma Fjäll och Tärnabyentreprenörerna Hans Bromeè och Örjan Gustavsson. Det nybildade bolaget kommer att driva den alpina skidanläggningen, liftar, skidshopar och skiduthyrning med Hans Bromeè som verkställande direktör. Till en början är ägandet 70 procent Strömma Fjäll och 30 procent Tärnabyentreprenörerna, men avsikten är att Strömma skall fortsätta att minska sitt ägande så snart bolagets finansiering är säkrad.

-  Vi är glada att kunna presentera en lösning för skidanläggningen i Tärnaby som blir småskalig och entreprenöriell säger Jan Larsén, VD för Strömma Turism & Sjöfart AB. För att Tärnaby skall utvecklas behövs ökat lokalt entreprenöriellt engagemang vilket Hans och Örjan har.

-  Det är en stor förmån att få arbeta med Tärnabys legendariska skidanläggning och fortsätta utvecklingen tillsammans med övriga entreprenörer i Tärnaby, säger Hans Bromeè.

-  Hemavan och Tärnabys skidanläggningar kommer även i fortsättningen att arbeta tillsammans men nu med ytterligare fokus på Tärnaby som hittills inte har utvecklats i samma takt som Hemavan. Jag är övertygad att Hans och Örjan kommer att ändra på detta säger Thomas Ringbrant, VD för Strömma Fjäll.

Hans Bromeè, VD Tärnaby Alpina AB
tel: 070-366 64 41, e-post: hans@fjallsporttarnaby.se

Jan Larsén, VD Strömma Turism & Sjöfart AB
 tel: 070-894 76 34, e-post: jan.larsen@stromma.se

Thomas Ringbrant, VD Strömma Fjäll & Aktivitet AB
tel: 070-392 36 62, e-post: thomas.ringbrant@stromma.se

Strömma Turism & Sjöfart AB är ett av Sveriges största upplevelseföretag med verksamhet i Stockholm, Göteborg, Malmö, Hemavan, Köpenhamn, Helsingfors, Oslo och Trondheim under kända varumärken som bland andra Strömma Kanalbolaget, Stockholm Sightseeing, Paddanbåtarna, Göta Kanalrederiet, Canal Tours, Open Top Tours och Ekmanbuss. Visionen är att skapa upplevelser som ger minnen för livet. Bolagets verksamhet i fjällen omfattar driften av liftar, pister och längdspår, evenemang ute och inne samt verksamhet på hotell och restauranger. Läs mer på www.stromma.se

Ta del av nyheter, tips och erbjudanden från Strömma genom vår sida på Facebook!