Pressmeddelande -

Strt-Up kombinerar två nya trender på Internet, fräschar upp crowdfunding med virtuella pengar

Med introduktionen av crowdfunding (publik finansiering av olika projekt) som har gett människor som tidigare inte kunnat fullfölja sina drömprojekt, en möjlighet att utveckla och skapa dem. Vanligtvis har de som skänker pengar till de olika projekten bara fått rabatterade versioner av slutprodukten, "godbitar" som en titt bakom kulissen och andra små belöningar, så har detta belöningssystem varit något som minimerat folks lust att skänka pengar.

Därför introducerar Strt-Up sitt system med en win-win situation där inte bara den som startar ett projekt ska kunna få sitt hägrande mål uppfyllt, utan även alla de som skänkt pengar till projektet ska ha möjlighet att fortsätta följa och kanske vara delaktiga i den fortsatta affärsutvecklingen. Beroende på summan som donerats ger Strt-Up-systemet (eller snarare ägaren av respektive projekt) virtuella mynt präglade i projektets namn.

Värdet på dessa virtuella mynt styrs inte av lokala eller nationella banker. Faktum är att inga finansiella institutioner har någonting alls att säga till om, istället bestäms dess framtida värde av hur väl projektets idé lyckats och dess marknasföring. Hundratals olika virtuella- och statliga valutor kan köpas/säljas/bytas/skickas på Strt-Ups säkra tradingplattform och förmånligare än via banker och växlingskontor. Teamet bakom Strt-Up ville bygga ett system baserat på nytt tänkande som kombinerar och använder det bästa av kombinationen crowdfunding och virtuella pengar.

Ett system utan strikta regler som förbjuder vad ett projekt kan handla om så länge de är lagliga.

Strt-Up skapar automatiskt konton till ”sina” backers, integrerat i det stora och mycket säkra och expanderande  nätverket ”Stellar”. När ett projekt avslutas kan kontoägarna fritt trada, sälja, köpa, överföra - eller kanske rentav vänta på att projektägaren byter in de virtuella pengarna mot reella aktier i sitt bolag.

Till skillnad från de flesta andra crowdfunding webbplatser använder Strt-Up inte principen "all-or-nothing". Istället anser de att de som backat ett projekt fortfarande vill stödja det, även om ett projekts mål inte är fullt uppfyllt, så om ett mål är $ 10 000 och det "bara" får $ 8 000, är pengarna fortfarande tillgängliga och projektet kan slutföras och bli en framgång.

• Nya produkter, tjänster

Teamet bakom Strt-up är webbutvecklare som har sett alltför många intressanta idéer och projekt lagda på hyllan eftersom klienterna inte hade tillräckligt med pengar för att slutföra sina projekt när alla kostnader budgeterats. Detta är något som de vill ändra med sin nya idé. För mer information: www.strt-up.com

ola skaring

Presskontakt Ägare