Strukton Rails förhållningssätt till Coronaviruset

Strukton följer Folkhälsomyndighetens och andra berörda myndigheters rekommendationer gällande Coronaviruset. Vi bevakar händelseutvecklingen och uppdaterar löpande våra försiktighetsåtgärder i takt med rådande läge och myndigheters uppmaningar.

Sveriges järnväg
Vi har fullt fokus på att upprätthålla våra leveranser av järnvägsunderhåll till våra kunder. Vi ingår också i en nationell samordningsgrupp som leds av Trafikverket för scenarioplanering. Syftet är att kunna bibehålla så mycket trafik som möjligt om vi eller andra entreprenörer skulle drabbas av många sjukdomsfall. Fokus för samordningsgruppen är säkerhet och framkomlighet.

Resor och möten
Strukton begränsar resande och fysiska möten till att endast ske där det är absolut nödvändigt. Vi använder oss istället av möten online i så stor utsträckning som möjligt. Vi följer också myndigheters råd om att anställda i Stockholmsområdet, om möjligt, ska arbeta hemifrån för att minska smittspridning.

Vid misstänkt smitta
Vi värnar om våra medarbetare och om någon har förkylningssymtom som feber, hosta, snuva eller ont i halsen skall den stanna hemma och om möjligheten finns jobba hemifrån eller sjukskriva sig.Om någon har varit hemma med symptom, ska den stanna hemma tills den är helt symptomfri och sedan vänta två dagar innan den går till jobbet igen.