Löpartrenden håller i sig – både hemma och på semestern

Löpartrenden håller i sig. Lopp världen över blir fortfarande fulltecknade på några minuter. Såväl Göteborgsvarvet som Tjejmilen slår deltagarrekord år efter år och det är inte bara på hemmaplan vi springer som aldrig förr. STS Alpresor har i flera år arrangerat Running Week i de österrikiska Alperna. Resorna har blivit en succé och i år utvecklas konceptet ytterligare.

De som vill träna även på semesterresan blir bara fler och fler och de mycket populära löparresorna som STS Alpresor arrangerar i Bad Gastein är ännu ett exempel på att man inte längre bara sticker ut och joggar på måfå.

– Att träna på semestern blir bara mer och mer populärt och man vill göra det fokuserat och helhjärtat. Därför innehåller STS Alpresors Running Week mer än bara ren löpning, säger Anne Sandberg, Marknadschef på STS Alpresor.

Utifrån förmåga och ambitionsnivå delas deltagarna upp i grupper. Professionella tränare tar sig an grupperna och genomför distanspass, backpass, tuffare pass, intervaller, styrkepass, yogapass och mycket mer. Förutom de olika individanpassade löppassen som går genom sagolik natur finslipar man tekniken och tittar på löpteknik och stegisättning. Mellan passen hålls föreläsningar om träningsupplägg, utrustning och träningsglädje.

Huvudinstruktörer under veckan är den välmeriterade duon Kenth Svensson och Adam Andreasson. Kenth är löpledare på Urban Tribes / Running Sweden och på löpklasserna hos gymkedjan SATS. Adam är en före detta reseledare som förälskade sig i bergen i Gasteinerdalen. Till vardags arbetar han som läkare och doktorand vid Karolinska Sjukhuset och tränar triathleter i Stockholmspolisens triathlonklubb.

Running Week anordnas i Bad Gastein 22-29 augusti 2015.

För mer information se www.alpresor.se och kontakta:

Anne Sandberg, Marknadschef STS Alpresor

anne.sandberg@alpresor.se

www.alpresor.se

• Friskvård

• träningsresor
  • resor
  • semester
  • träning
  • löpning
  • running
  • sts
  • alperna
  • bad gastein

STS Alpresor är Sveriges största arrangör av resor till Alperna med nästan 50.000 resenärer. I och med årets säsong har STS Alpresor arrangerat skidresor i nästan 40 år och programmet omfattar nu 21 orter i Alperna och USA. Förutom skidresor är STS Alpresor även en av de ledande konferensarrangörerna i landet och hade över 3 000 konferensgäster den gångna säsongen. Företaget som har cirka 250 anställda och omsätter 450 miljoner SEK äger och driver 5 hotell i Alperna varav Hotel Salzburger Hof är det mest kända.