STS Alpresor ökar vinterns försäljning med 17 procent!

Aldrig förr har intresset att åka till Alperna varit så stort. STS Alpresor som är Nordens ledande researrangör har ökat försäljningen med över 17 procent gentemot förra säsongen och det är särskilt sportloven och de italienska Alperna som bokar slut fort.

STS Alpresor följer noga skidtrenderna i Sverige och upplever ett ökat intresse bland svenskar att åka till Alperna, men det skiljer sig mycket mellan orterna och när på året man vill resa.

Senaste åren har vi sett att intresset att åka till Italien är enormt, särskilt bland Stockholmare ”säger Peter Johnson, VD på STS Alpresor. ”Sportlovsveckorna från Arlanda är nästan helt slutsålda med några få undantag” fortsätter han.

En annan tydlig trend är att intresset för weekendresor blir större. Allt fler upplever att tiden inte räcker till och då är en weekendresa ett bra alternativ. Från och med säsongen 2017/2018 erbjuder STS Alpresor weekendresor med direktflyg från Arlanda till välkända Hotel Salzburger Hof i Bad Gastein.

Fler stora nyheter 2018

Inför vintern ökar STS Alpresor takten och erbjuder två nya destinationer. En av dem är italienska Canazei som är en mysig ort i hjärtat av Dolomiterna. Orten tillhör en av världens största skidsystem – Dolomiti Superski som bjuder på oändliga pister och soliga lunchrestauranger.

På hotellsidan är STS Alpresors egna hotell – Hotel Marmore den största nyheten. Hotellet som är helt nyrenoverat är beläget mitt på huvudgatan i den populära orten Cervina i Italien. Hotellet kommer att ha 67 rum inredda i rustik Aosta-stil med exklusiva badrum med carrera marmor och mosaik. På hotellets restaurang kommer det att serveras italiensk mat med råvaror från närliggande områden, och många lokala viner från Aostadalen.

Trots att hotellet ännu inte öppnat är stora delar av vintersäsongen redan slutsåld, och många står på väntelista för att få testa det nya hotellet.

- ”Precis som för alla våra andra hotell vill vi att Hotel Marmore skall upplevas som ett andra hem i Alperna med en familjär och avslappnad stämning, men med hög service och kvalitet. Vi är väldigt glada över att intresset för hotellet är så stort” säger Peter Johnson, VD på STS Alpresor.

I somras lanserade STS Alpresor en kombinerad yoga- och vandringsresa som blev fullbokad rekordsnabbt. I vinter arrangeras succéresan i ny tappning.

”Aktiva semestrar blir allt mer populära och i vinter lanserar vi Ski Yoga Week i Bad Gastein. En resa som kombinerar yoga- och skidåkning i alpmiljö. Vi fortsätter även med våra populära längdveckor tillsammans med Vasaloppsvinnarna Håkan Westin och Daniel Tynell” avslutar Peter Johnson, VD på STS Alpresor.

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

För mer information se www.alpresor.se och kontakta:

Peter Johnson, VD STS Alpresor

peter.johnson@alpresor.se

www.alpresor.se

• försäljning
  • ökning
  • italien
  • cervinia
  • vandring
  • sts
  • skidåkning
  • semester
  • resor
  • hotel salzburger hof
  • bad gastein
  • alpresor
  • alperna

STS Alpresor är Sveriges största arrangör av resor till Alperna med nästan 50.000 resenärer. I och med årets säsong har STS Alpresor arrangerat skidresor i nästan 40 år och programmet omfattar nu 21 orter i Alperna och USA. Förutom skidresor är STS Alpresor även en av de ledande konferensarrangörerna i landet och hade över 3 000 konferensgäster den gångna säsongen. Företaget som har cirka 250 anställda och omsätter 450 miljoner SEK äger och driver 5 hotell i Alperna varav Hotel Salzburger Hof är det mest kända.