Trendspaning: Hit åker svenskarna på skidsemester i vinter

Skidsäsongen närmar sig med stormsteg och svenskarna är sugna på Alperna. STS Alpresor presenterar en topplista över de bäst bokade skidorterna inför säsongen 2019. I topp ligger svenskfavoriten Bad Gastein tätt följt av italienska Cervinia som är populärare än någonsin.

- Svenskarnas ressug håller i sig och vi ser en enorm efterfrågan under exempelvis sportloven där mycket redan är fullbokat. En annan tydlig trend är att intresset för de italienska Alperna ökar för varje år, men Österrike ligger fortfarande kvar i bokningstoppen, säger Niclas Helgesson, VD på STS Alpresor.

Topp 6 populäraste skidorterna i Alperna

1. Bad Gastein – Österrike

2. Cervinia – Italien

3. Saalbach – Österrike

4. Val Gardena – Italien

5. Ischgl – Österrike

6. Canazei - Italien

(Topplistan utgår från de skidorter som STS Alpresor har bokat flest resor till inför säsongen 2019)

________________________________________________________________________________

För mer information se www.alpresor.se eller kontakta:

Niclas Helgesson, VD, STS Alpresor
Mobil: +46708608027
niclas.helgesson@alpresor.se

• trender
  • topplista
  • skidåkning
  • sts
  • resor
  • bad gastein
  • alpresor
  • alperna

STS Alpresor är Sveriges största arrangör av resor till Alperna med nästan 50.000 resenärer. I och med årets säsong har STS Alpresor arrangerat skidresor i nästan 40 år och programmet omfattar nu 19 orter i Alperna. Förutom skidresor är STS Alpresor även en av de ledande konferensarrangörerna i landet och hade över 3 000 konferensgäster den gångna säsongen. Företaget som har cirka 250 anställda och omsätter 450 miljoner SEK äger och driver 7 hotell i Alperna varav Hotel Salzburger Hof är det mest kända.