Invigning av nya Kvalité Häst & Hund på Lida gård, Stenhammars slott 27 mars

Invigning av nya Kvalité Häst & Hund på Lida gård, Stenhammars slott 27 mars

Familjeföretaget Kvalité Häst & Hund grundades hösten 1997. Till en början var det en liten butik med häst & hundprodukter i Flen. Med åren har vi vuxit, satsat på kvalitetsprodukter och jobbat med de bästa leverantörerna.

Nu är det dags för en ny era i företagets historia. Vi har flyttat butiken från Flens centrum till Lida Gård, strax intill Stenhammars slott. Samtidigt utvidgar vi verksamheten och gör Kvalité Häst & Hund till ett helt nytt utflyktsmål.

Förutom försäljning av häst- och hundprodukter så har vi också mode för hela familjen och heminredning. I vårt café, med utsikt över Lidas vackra våtmark, serveras både frukost, lunch och fika. Rawfoodkocken Sophie Bounstedt kommer stå för fantastiska rawfoodmenyer. Vi kommer att ha kursverksamhet av olika slag, bland annat tillsammans med Sabina Dufberg, coach från Biggest Loser.

Lida gård är en del av Stenhammars Godsförvaltning, som arrenderas av kung Carl XVI Gustaf. Kungaparet är mycket engagerade i utvecklingen av godset och har stöttat vår etablering vid Lida på alla tänkbara sätt.

Program:

18.00 Officiell invigning av landshövdingen Liselott Hagberg och Mikael Larsson, näringslivschef, Flens kommun

18.40 Invigningstal av Hannah Larsson

18.45 Mikael Boström & Sophie Bounstedt ett kort tal om Rawfood

18.50 Modevisning, mingel, musik!

Närvaro krävs, ackreditering för journalister. För mer info kontakta:
Hannah Larsson, VD/delägare, tel: 070-4711289,
hannah@kvalitehasthund.com

Vägbeskrivning: Lida gård ligger strax intill väg 55/57 utanför Flen mot Katrineholm. Följ bara skyltningen från väg 55/57.