STUA arrangerar Food- & Agtech den 11 februari på Ulvhälls herrgård i Strängnäs

STUA (Sörmlands turismutveckling AB) arrangerar evenemanget Food- & Agtech, som går av stapeln den 11 februari på Ulvhälls Herrgård i Strängnäs. Deltagarna inspireras kring hur andra mataktörer har jobbat med innovation och smarta lösningar i sin livsmedelsproduktion. Dessutom får företagen vidare rådgivning med hur de söker finansiering för att implementera ny teknik i deltagarnas egna verksamheter.

Evenemanget riktar sig till företag inom livsmedelsproduktion som söker digitala lösningar för sin verksamhet, ökning av produktion och distribution eller ska investera i sin verksamhet och söker finansiering.

Syftet med dagen är att visa på olika sätt hur man kan använda sig av innovativa lösningar för att kunna öka produktionen på ett hållbart sätt. Titta på lösningar hur man kan använda sig av co-sharing för att växa tillsammans som gemensamma producenter istället för att stå ensam.

Syftet är också att upplysa om vilka finansieringsmöjligheter (traditionella/alternativa) som finns för de som vill satsa och öka sin produktion på ett innovativt sätt.

Under evenemanget får vi bland annat träffa Scale-up bolaget Stockfiller som är skaparen av digitala verktyget som ser till att leverantörer och köpare inom livsmedel, främst inom dagligvaruhandel kan hantera sina inköp och sin försäljning ännu bättre.

Vi gästas även av Sörmlandsfonden som är länets nav för aktivt ägarkapital i tillväxtorienterade sörmländska bolag med stora ambitioner. I navet finns även ett uppbyggt sörmländskt affärsängelnätverk med ett 30-tal investerare, som aktivt deltar i verksamheten. Sörmlandsfondens och affärsänglarnas kompetens, nätverk och kapital bidrar till goda förutsättningar för sörmländska tillväxtbolag.

Vi inleder dagen med sörmländsk frukost kl.08:30-09:00. Därefter pågår föreläsningar mellan kl.09-17.

Läs mer om evenemanget och fyll i anmälan här

Kontakta Torbjörn Kock på STUA för mer information:

torbjorn@stua.se, tel 0155-22 27 76.

Schema för dagen

8:30-9:00 Sörmländsk, lokalproducerad frukost + mingel

9:00 Inledning av Anna Norström, känd matjournalist och moderator för dagen.

Om dagen, hennes senaste spaningar

9:30

Keynote med bolagen Stockfiller och Snowfall med flera. Bolagen berättar om sin resa och gör även framtidsspaning.

Paneldiskussion samt publikfrågor.

- Snowfall

- Stockfiller

10:45 Fika från FIKA by Anna

11:00

Välj själv:

- Innovativ förpackningsdesign (Elin Aronsen Beis)

- Digital Trendspotting (Elisabeth)

- Tänk som en startup: Produkt till marknad (Pernilla)

- Q&A/Praktisk workshop (Stockfiller)

- Upplevelser och besöksnäring - ett partnerskap (Visit North)

12:00 Gemensam lunch och mingel

13:00

Finansieringsblock:

- Investmest Readiness (Björn Larsson)

- Sörmlandsfonden, änglar, samt diskussion kring investeringar (Thomas Karlsson)

14:15 Fika

14:30

Korta pitchar från inbjuda startups inom Agro Food och Tourism/Travel.

- Katrineholms golf (Besöksnäring)

- Coral Road (Travel)

- Reform Travel (Travel)