​Nyvald styrelse för Studentbostadsföretagen

På 2016 års föreningsstämma den 5 maj i Stockholm valdes två nya ledamöter och en ny suppleant in i Studentbostadsföretagens styrelse.

Nya ordinarie ledamöter i styrelsen är Christer Andersson, affärsutveckling- och förvaltningsansvarig på K2A (Svenska Studenthus) och Mikael Lundgren, kundchef på Bostaden i Umeå AB. De ersätter Simon Helmér från Studentbostäder i Linköping och Ulf Linderholm från Campus Roslagen, som i elva respektive tio år varit en del av Studentbostadsföretagens styrelse. Ny förstesuppleant är Benny Enholm, vd på Studentstaden i Uppsala.

- Vi välkomnar våra nya styrelseledamöter och tackar samtidigt Simon och Ulf för ett engagerat och givande arbete i styrelsen, säger Martin Johansson, generalsekreterare för Studentbostadsföretagen.

Studentbostadsföretagens styrelse:

Presidium