Femslagsledning för Halmstads Therèse inför sista rundan på Student-EM

Det fina spelet från första dagen på Student-EM, när Therèse Nerpin gjorde karriärens första hole-in-one, håller i sig. Therèse leder singeltävlingen med fem slag och det svenska damlaget är i delad ledning inför sista dagen.

I herrarnas lagtävling leder Stirling University från Skottland och Stirling är även i ledning i damklassen där de delar med Sverige. I herrklassen har herrarna tappat från första dagen och ligger nu trea i lagtävlingen inför den avslutande rundan. Dag två och tre har satt alla spelarna på prov med kall vind och under torsdagen mycket regn. Sverige representeras på Student-EM i Golf i St Gallen, Schweiz, av sju golfare från Scandinavian School of Golf och Högskolan i Halmstad.

- De svenska spelarna är bra med i Student-EM och vi har stora förhoppningar om att de får med sig ett par medaljer hem, säger Johanna Olsson, generalsekreterare, Sveriges Akademiska Idrottsförbund.

Det svenska laget från Scandinavian School of Golf och Högskolan i Halmstad
Josefin Odenring
Therèse Nerpin
Malin Vingeskog
Per Längfors
Sebastian Hansson
Oliver Percy-Smith
Simon Dahlin
Sofia Grönberg Whitmore Coach

Anders Manell
, presschef, 072-200 56 33

• student-em

• Halland

Sveriges Akademiska Idrottsförbund utvecklar, samordnar och företräder svensk studentidrott genom tävlingar, utbildningar och påverkansarbete nationellt och internationellt. Svensk studentidrott erbjuder alla studenter att idrotta på sin ambitionsnivå och är det självklara valet för studenter som idrottar. Förbundet har 70 medlemsföreningar med cirka 50 000 medlemmar.