Macron ny samarbetspartner och officiell klädleverantör till Svensk studentidrott

Sveriges Akademiska Idrottsförbund är stolta över att kunna presentera Macron som ny samarbetspartner och officiell klädleverantör.

Macron är ett av de ledande och snabbast växande varumärkena inom active sportswear idag. Med över 10 000 klubbar som användare av Macrons produkter världen över levererar de kläder till diverse stora föreningar, däribland Skottlands landslag i rugby, Aston Villa, SS Lazio och Sporting Lissabon. I Sverige säljs och marknadsförs Macron av Sportsyield.

Macron erbjuder ett stort sortiment, högkvalitativa produkter samt förstklassig service och leverans. Avtalet mellan Macron och Sveriges Akademiska Idrottsförbund innebär att Macron kommer att förse både aktiva utövare och förbundsrepresentanter med ändamålsanpassade sportkläder. Avtalet innebär dessutom att förbundets medlemsföreningar kommer få tillgång till en särskild webshop med förmånliga priser på kläder både för match, träning och fritid.

Sveriges Akademiska Idrottsförbund väljs som samarbetspartner för Macrons strävan att växa på den svenska marknaden genom att samarbeta och sponsra såväl föreningar som förbund. I samarbetet med Sveriges Akademiska Idrottsförbund finner Macron en perfekt partner med förgreningar i bägge områdena och med aktiviteter som innefattar såväl nationella som internationella evenemang.

För mer information om Sveriges Akademiska Idrottsförbund, kontakta Johanna Olsson, generalsekreterare, Sveriges Akademiska Idrottsförbund, 010-476 54 91 eller johanna.olsson@saif.se

För mer information om Macron, gå till www.sportsyield.se eller maila info@sportsyield.se

Sveriges Akademiska Idrottsförbund utvecklar, samordnar och företräder svensk studentidrott genom tävlingar, utbildningar och påverkansarbete nationellt och internationellt. Svensk studentidrott erbjuder alla studenter att idrotta på sin ambitionsnivå och är det självklara valet för studenter som idrottar. Förbundet har 90 medlemsföreningar med närmare 60 000 medlemmar.