Pressinbjudan: lördag 7 feb - Student-SM-final - Stockolms universitet vs Uppsalastudenter i amerikansk inomhusfotboll

På lördag 7 februari kl. 15.00 i Eriksdalshallen spelas Student-SM-final i amerikansk inomhusfotboll mellan Stockholms universitet Capitols och Uppsalastudenterna, Snakeheads.

Uppsalas studentlag, Snakeheads, slog förra helgen i semifinal ut favorittippade Örebro universitet Black Jacks borta i Örebro. Uppsalalaget spelar sin första Student-SM-final. Stockholms universitet Capitols är försvarande mästare och tog sig till final genom att besegra Carlberg Cavaliers i semifinal.

Sveriges bästa studentidrottslag utses genom ett seriespel som pågår i november-december med slutspel i januari-februari. Student-SM i amerikansk inomhusfotboll är ett samarbete mellan Sveriges Akademiska Idrottsförbund och Touchdown Sverige. Läsårets säsong är den fjärde i ordningen.

Anders Manell, kommunikationsansvarig SAIF, 0722-00 56 33
Joachim Skoogberg, Touchdown Sverige, 070-344 53 04

Fakta – Touchdown Sverige
Touchdown Sverige är en satsning initierad av DIF Amerikansk fotbollsförening. Syftet är att skapa en verksamhet för amerikansk fotboll som riktar sig till studenter vid eftergymnasiala utbildningar och att sprida intresset för amerikansk fotboll i Sverige.

• Bollsporter

• stockholms
  • capitols
  • snakeheads
  • amerikansk fotboll

• Stockholm

Sveriges Akademiska Idrottsförbund utvecklar, samordnar och företräder svensk studentidrott genom tävlingar, utbildningar och påverkansarbete nationellt och internationellt. Svensk studentidrott erbjuder alla studenter att idrotta på sin ambitionsnivå och är det självklara valet för studenter som idrottar. Förbundet har 70 medlemsföreningar med cirka 50 000 medlemmar.