Trippla guld till Vugi

På Studentiaden vann Växjöstudenterna från VUGI tre guld i innebandy, mixed- och herrklass samt sjumannafotboll. Studentiaden, som i år gick i Växjö, är en tävling som arrangeras av Vugi i samarbete med Sveriges Akademiska Idrottsförbund och samlar flera Student-SM.

Studentiaden är studentidrottens motsvarighet till SM-veckan. Svenska studentmästare utsågs i sjumannafotboll, badminton, innebandy och volleyboll.

– Vugi har varit i innebandyfinal tre år på raken men förlorat alla gånger. Därför är det kanonkul att vi på fjärde försöket lyckades knipa guldet på hemmaplan, säger Joakim Ottosson, lagkapten i guldlaget från Växjö.

Anders Manell
, kommunikationsansvarig, 010-476 54 94

För ytterligare information sewww.studentiaden.se

• vugi

Sveriges Akademiska Idrottsförbund utvecklar, samordnar och företräder svensk studentidrott genom tävlingar, utbildningar och påverkansarbete nationellt och internationellt. Svensk studentidrott erbjuder alla studenter att idrotta på sin ambitionsnivå och är det självklara valet för studenter som idrottar. Förbundet har 70 medlemsföreningar med cirka 50 000 medlemmar.