Studentum utses till Gasellföretag även år 2011 av Dagens Industri

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2011 08:34 CET

Studentum har under år 2011 kvalificerat sig som en av vinnarna i Dagens Industris utmärkelse ”Sveriges Gasellföretag 2011”. Dagens Industri utser de snabbast växande företagen i landet, Sveriges Gaseller. Detta för att Sverige behöver tillväxt, och Sveriges entreprenörer behöver inspirerande förebilder.

Gasellundersökningen, som görs varje höst, är en tävling i tillväxt. Varje år i november eller december korar DI Sveriges Supergasell, alltså det företag som vuxit snabbast i hela Sverige de senaste tre åren, och Studentum har bevisat att dem är en utav dem.

Studentum är idag Sveriges ledande Internetportal för eftergymnasiala studier. Studentum startades som ett initiativ av tre studenter, en utav dem var Fredrik Söderlindh som idag är VD för företaget, med målet att hjälpa blivande studenter att lättare hitta utbildning. Studentum har funnits sedan år 2001 och har idag verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Holland. Studentum har också en global sajt, Educations.com, som riktar sig till alla i världen som vill studera en eftergymnasial utbildning i ett annat land än sitt eget

Presskontakt:

Lina Högemark
Informationschef Studentum
E-post: lina.hogemark@educations.com

Studentum är Sveriges mest använda söktjänst för eftergymnasiala studier med ca 400 000 användare i månaden. Studentums vision är att hjälpa alla att hitta utbildning. Studentums affärsidé är att hjälpa svenska och utländska universitet, högskolor,KY/YH-anordnarefolkhögskoloryrkesutbildare och andra utbildningsinstitut att finna studenter till sina utbildningsplatser. Detta gör vi via vår webbportal, genom samarbetspartners, genom besök i gymnasieskolor och universitet samt deltagande på studentmässor. I dagsläget finns över 15 000 sökbara utbildningar i vår databas. Studentum har funnits sedan år 2001 och har idag ca 90 medarbetare.

Kommentarer (0)