Sveriges största söktjänst för utbildning köper upp konkurrenten

Sveriges största plattform för eftergymnasial utbildning, Studentum.se, stärker sin ledande position inom digital marknadsföring i utbildningsbranschen genom förvärv av största konkurrenten. Idag tar Studentum.se över Metrosajten Allastudier.se.

– Vi har tillsammans med Metro kommit fram till att den bästa vägen framåt för våra kunder och användare är att Studentum tar vidare och utvecklar det arbete Metro gjort med Allastudier.se de senaste fem åren, säger Studentum Sverige AB:s VD Marcus Lindh.

Allastudier.se är en del av Metros onlineverksamhet och lanserades 2010. Sajten driver mycket trafik och skapar relevant innehåll för utbildningssökare i hela Sverige. Målet med förvärvet är att dra nytta av detta i kombination med Studentum.se:s främsta styrka, att leverera konverteringar, för att på så sätt skapa ett ännu bättre erbjudande för både kunder och användare.

Om Studentum.se

Studentum.se startades för 15 år sedan och har idag över en halv miljon besökare varje månad. Företagets vision är att hjälpa alla i Sverige att hitta rätt eftergymnasial utbildning.

– För att förverkliga vår vision måste vi hela tiden utveckla och förnya oss och detta förvärv är ett viktigt steg på den resan, säger Studentum Sveriges VD Marcus Lindh.