Nemis på Sweden Rock Festival

Bandet Frontback från Växjö är ett av de band som via Nemis,  New Music in Sweden, spelar på Sweden Rock Festival. Nemis är Studiefrämjandets satsning som ger oetablerade artister och band möjligheten att komma ut och spela på bra scener runtom i Sverige. Sweden Rock Festival är en av dem.

P4 Blekinge Sveriges Radio är på plats och sänder från festivalområdet. Två av de som radion intervjuat är Anlo Front och David Bäckström från bandet Frontback, ett av de band som hamnat på Sweden Rock Festival genom Studiefrämjandet.

När P4 Blekinge Sveriges Radio frågar hur det känns att vara utplockade som kommande lovande band och att få spela på Sweden Rock, svarar Anlo Front utan tvekan:

– Det är riktigt häftigt, man har alltid drömt om att få spela här!

Frontback spelar rock, pop, punk och hårdrock, en god blandning av allt det som bandet gillar. Vad tycker de om Studiefrämjandet som plockar ut en massa band och ställer dem på en scen på Sweden Rock Festival? David Bäckström lägger ut texten:

– Det finns så fantastiskt många band idag och konkurrensen är riktigt hård. Även om man kanske är ett band som har chans att slå stort, så är det svårt att bli upptäckt. Studiefrämjandet gör ett bra jobb där och håller ett extra öga på band som kanske har chansen och ger de den där lilla extra sparken där bak för att komma ett steg högre upp. Så det är ett fantastiskt jobb de gör.

Anlo Front fortsätter:

– Det är svårt att göra det själv nuförtiden, så det är bra när man kan få sådan hjälp.

Läs mer och lyssna på hela intervjun på P4 Blekinge Sveriges Radio:

Alla Nemis-band på Sweden Rock Festival:
Incarnit
Colossus