Dags att anmäla sig till Tusen Trädgårdar

Dags att anmäla sig till Tusen Trädgårdar

Söndagen den 3 juli är det dags för Tusen Trädgårdar. Alla intresserade trädgårdsägare är välkomna att anmäla sin trädgård senast den 1 juni.

Tusen Trädgårdar hålls vartannat år och engagerar trädgårdsentusiaster över hela landet. Alla som anmäler sig håller sin trädgård öppen kl. 10-17 söndagen den 3 juli. Det blir en dag fylld av personliga trädgårdsmöten då inspiration, kunskap och samtal om trädgård och odling kan delas av många. Intresserade trädgårdsägare ska anmäla sin trädgård på www.tradgardsriket.se senast den 1 juni 2015.

Trädgårdsfantasten Gunnel Carlson uppmanar alla trädgårdsägare att delta i Tusen Trädgårdar:

- Genom att visa sin egen trädgård blir man också en klokare trädgårdsmänniska. Du får nya idéer av besökarna och ser din egen trädgård med nya ögon efteråt. En upplevelse!

Under trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar 21-24 april kommer Gunnel Carlson berätta mer om Tusen Trädgårdar. Evenemanget är ett samarrangemang mellan Riksförbundet Svensk Trädgård, Studiefrämjandet och Gunnel Carlsons Trädgårdsriket.

Kontakt

Anna-Karin Fallheden, Riksförbundet Svensk Trädgård, 0703-66 23 45,anna-karin.fallheden@tradgard.org. www.tradgard.org/tusen

Hanna Hagström Studiefrämjandet, 08 555 352 37, hanna.hagstrom@studieframjandet.se.www.studieframjandet.se/tusen

Gunnel Carlson, Trädgårdsriket 0703-46 95 47, gunnelcarlson@swipnet.se.www.tradgardsriket.se

Studiefrämjandet är ett av Sveriges största studieförbund med ett brett utbud av studiecirklar, utbildningar, kulturarrangemang och föreläsningar.

Studiefrämjandet är ett partipolitiskt, fackligt och religiöst obundet studieförbund som bedriver folkbildningsverksamhet över hela landet. Studiefrämjandet är en ideell förening grundad på våra 19 medlemsorganisationer och deras demokratiska inflytande.