Inger Eriksson tilldelas Silveräpplet 2006

Studiefrämjandets Inger Eriksson får Bildningsförbundet i Mittnorrlands förtjänsttecken Silveräpplet. Inger Eriksson är distriktsstudieledare i distrikt Mitt vilket innebär alla kommuner inom Dalarnas, Gävleborgs, Västernorrlands och Jämtlands Län. Överlämnandet sker på Bildningsförbundet i Mittnorrlands årsmöte den 23 mars kl 15.00. BILDNINGSFÖRBUNDETS MOTIVERING: "Inger Eriksson tilldelas Silveräpplet för sin visionära kraft sitt hängiva arbete med folkbildning. Inger Eriksson har under hela sitt yrkesliv tjänat folkbildningen lokalt, regionalt och centralt. Hon har arbetat med de flesta uppgifter som finns i ett studieförbund. Han har varit cirkelledare, förtroendevald, ekonomiansvarig, verksamhetsledare och distriktsstudieledare. Dessutom har Inger engagerat deltagit i många olika arbetsgrupper och haft regionala förtroendeuppdrag. Just nu tar det internationella utbytet en stor del av hennes engagemang. Inger är väl förtrogen med folkbildningens alla dimensioner och sätter alltid verksamhet, etik och moral i högsätet och hennes engagemang når långt utöver det vanliga. Inger är en folkbildarsjäl som är väl värd denna utmärkelse." Mer information om distrikt mitt finns på www.sfr.se/mitt Inger Eriksson når man via 0278-63 63 60. Kontaktperson på Bildningsförbundet Mittnorrland:Kjell Wåglin tfn arb 063-18 13 13, mob 070-5512699 e-post:kjell.waglin@folkbildning.net