Familjen skapade sitt drömhem genom att renovera istället för att flytta

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2019 16:18 CEST

Vardagsrum med ny mer öppen planlösning.

Familjen Andersson trivdes inte riktigt i sitt hem och funderade på att flytta, men valde istället att bo kvar men totalrenovera huset för att skapa sitt drömhem. De insåg att de behövde professionell hjälp och inte hade tiden som krävdes för att hålla i ett såpass stort projekt själva. I samband med detta kom de i kontakt med inredningsbyrån Studio A3 och A3 Byggprojekt. Med deras hjälp förvandlades ett lite slitet 50 - tals radhus till ett modernt, vackert och framförallt funktionellt hem för en småbarnsfamilj.

- Utmaningen i det här projektet var att förverkliga kundens önskemål utan att tappa husets fina karaktär. Vi ändrade en hel del i husets planlösning på i stort sett alla våningar och hittade färg, materialval och möbler som gifte sig bra med husets 50 - tals själ. Resultatet blev att husets fina originaldetaljer lyftes fram av den nya inredningen, säger Linda S. Österbom, inredare och VD på Studio A3.

Projektet omfattade husets fyra våningar, från källaren upp till vindsvåningen. Studio A3 skapade nya planlösningar som passade familjens livssituation bättre, vilket innebar fler sovrum, ny trappa, större och fler badrum, ändrad planlösning på entréplan där hall, vardagsrum, kök och matplats samsas och nya möbler som passade den nya inredningen och planlösningen bättre.

- Familjen hade en del inspirationsbilder och önskemål vad gällde färgsättning och möbler vilket stämde väl överens med min tanke med inredningen. En del möbler gick att behålla då de även passade den nya inredningen bra. Kunden var inte heller rädd för att gå "all in" vilket alltid ger ett bättre slutresultat, säger Linda S. Österbom.

- Vi har vunnit massa tid till att göra annat och umgås som familj. Vi valde att starta det här projektet trots att vi ganska nyligen blivit småbarnsföräldrar. Vi har kunnat ge vår tid till familjen istället för att t.ex. åka runt till olika affärer och behöva välja allt från ett dörrhandtag till väggfärg. En av oss arbetar dessutom med eget företag och någon tid över till att göra så mycket annat finns inte. Vi är mycket nöjda med resultatet som gett oss ett hem att trivas i. Vi älskar vårt nya hem, som vi dessutom är mycket stolta över. Det är en nästan obeskrivlig känsla som infinner sig i att man får bo så här fint. Ett vackert hem som också blivit mer funktionellt då ytor gjorts om och blivit mer användbara. Vi har nu ett hem med en tydlig röd tråd i inredningen där möbler och färgval harmoniserar väl. Detta tack vare Lindas fina känsla för inredning och design - säger frun i familjen.

Just brist på tid är en gemensam faktor för många av våra inredningskunder. Man prioriterar tid med familjen och väljer att ta hjälp med hela eller delar av projektet. Många uppskattar att ha ett professionellt bollplank som ser på projektet med objektiva ögon, säger Linda S. Österbom, inredare och VD, Studio A3.

Studio A3

Studio A3 arbetar med inredning av privata bostäder, kontor och offentlig miljö. Tillsammans med A3 Byggprojekt erbjuder vi helhetslösningar för allt som gäller inredning och renovering i din bostad eller lokal.

Med fokus på kvalitet och stort personligt engagemang ser vi fram emot nya spännande uppdrag!

Kommentarer (0)

Kommentera