Boggi Milano och Studio Stockholm i samarbete

Boggi Milano och Studio Stockholm i samarbete

Den 23:e april inviger Boggi Milano sin första flaggskeppsbutik i Sverige på Sturegatan 10 i Stockholm. Studio Stockholm har haft förtroendeuppdraget att möjliggöra etableringen och stödja Boggi i genomförandet av projektet.

Boggi Milano beskriver sig själva som ett ledande herrklädesvarumärke inspirerat av den italienska livsstilen och särskilt av Milanos affärsmässiga stil. Det italienska varumärket arbetar med material av högsta kvalitet och grundades redan 1939. Med över 125 butiker i 25 länder över hela världen öppnar Boggi Milano nu sin första butik i Sverige.

- Det är mycket viktigt att Boggi Milanos starka koncept bevaras i etableringen och att all potential utnyttjas till fullo i lokalen. Vi har garanterat att etableringen skett på bästa sätt för hyresgästen, att fastighetsägaren fått en smidig process och att staden fått ett nytt spännande retailkoncept. Vi vill se att Stockholm växer och utvecklas samt att handeln berikas med nya spännande koncept som sätter press på utbudet, marknaden och ambitionen lokalt säger Alessandro Cardinale, partner och ansvarig arkitekt på Studio Stockholm Arkitektur.

- The obvious choice of local partner fell naturally on Studio Stockholm Architecture. Their experience of working with strong international brands and their knowledge of local laws and similar challenging projects were important to us, says Paolo Selva, Development Manager at Boggi Milano.
Medarbetarna på Studio Stockholm har lång erfarenhet av retailprojekt, utländska aktörer och starka varumärken. Just nu pågår flera liknande projekt som är viktiga för att lyfta Stockholms utbud av starka internationella varumärken.

Studio Stockholm är en modern arkitektstudio som sätter kundens värde i fokus. Vi skapar förutsättningar för våra kunder att vara framgångsrika genom att ta ansvar för hela processen - det handlar inte om formideal utan vad som ger kunden bäst utdelning. Vi har spetskompetens inom inredningsarkitektur och är idag 20 medarbetare med studio i Fatburen på Södermalm i Stockholm. Vi arbetar med kunder som bl.a. Dice, Dios, Hufvudstaden, och Vasakronan. www.studiostockholm.se