Studybuddy expanderar: Nytt kontor i London

Ett av Sveriges största läxhjälpsföretag öppnar i London för att erbjuda individanpassad läxhjälp även internationellt.

Läxhjälpsföretaget Studybuddy har expanderat kraftigt under det senaste året. Den stora efterfrågan har gjort att flera kontor öppnats. Ett kontor i Göteborg öppnades i under sommaren 2014 och nu har ytterligare ett kontor öppnats – i London.

Studybuddy UK slog upp dörrarna måndagen den 2 mars och är centralt beläget i London på adressen 83 Victoria Street.

‐ Vi har märkt att efterfrågan ökat och insåg att det var dags för oss att erbjuda våra tjänster även internationellt. Läxhjälp är inget nytt i London, men vi erbjuder mer än bara läxhjälp. Vi erbjuder våra kunder en ung förebild som inspirerar och motiverar eleven till att prestera bättre i skolan. Det är ett koncept som inte tidigare funnits i England och vi ser redan att det uppskattas av marknaden, säger Max Henrikson, Managing Director på Studybuddy UK. Max Henrikson har tidigare erfarenheter av Studybuddy Sverige och har under en tid arbetat på Studybuddys Stockholmskontor.

Studybuddy är ett läxhjälpsföretag som erbjuder individanpassad läxhjälp till grundskole-och gymnasieelever. Lektionerna är utformade tillsammans med eleven och elevens Studybuddy. Företaget finns i Stockholm, Lund, Malmö, Göteborg och nu i London.