Nyhet -

MedTech Week: ​Framtidens hälsa – vård, medicinteknisk industri och forskning i nyskapande samarbeten

Akademiska sjukhuset i Uppsala tillsammans med STUNS bjuder in till en eftermiddag med fokus på samarbeten och patientnära utveckling av medicinsk teknik.

Bland annat presenteras ”Uppsala centrum för medicinsk teknik”, Akademiska sjukhusets nya samarbete med fakulteterna för Teknik och naturvetenskap samt Medicin och farmaci vid Uppsala universitet. Innovation Akademiska berättar om möjligheter men också hinder för att korta ledtiderna till införande av ny medicinsk teknik genom testbäddar i samarbete med små och medelstora företag. Ett antal större industriföretag ger sin syn på utvecklingssamarbeten med Uppsala Läns Landsting. Ett exempel är det standardiserade regionala systemet för journaler och vårdprocessstöd. Systemet ger också patienterna tillgång till sina journaler via nätet, en tillämpning som Uppsala var först med och som nu övriga landsting inför.

Seminariet i Uppsala äger rum den 14 juni och vänder sig till dig som är företagare, forskare, politiker eller chefstjänstemän med anknytning till hälso- och sjukvård eller dig som jobbar som läkare eller sjuksköterska.

Alla hjärtligt välkomna!

Tid: 14 juni, kl. 14.00 -17.00, efter seminariet ges tillfälle till nätverkande och mingel

Plats: Häggsalen, 10132, Ångströmlaboratoriet, Polacksbacken, Uppsala

Hitta hit: http://www.polacksbacken.uu.se/Hitta/