Stureplansgruppen öppnar app-restaurang Taqueria i Ericsson Globe

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2018 10:38 CEST

Stureplansgruppen Arena Catering är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen och är verksamma inom all mat och dryck på arenorna Ericsson Globe, Hovet och Annexet. Inför hösten väljer Stureplansgruppen Arena Catering att förhöja och utöka arenaupplevelsen i Ericsson Globe ytterligare genom att öppna upp Stureplansgruppens första app-restaurang, Taqueria.

På Taqueria sköter du enkelt all beställning och betalning via en smidig mobilapp. På plats i arenan beställs maten i en appen och när den sedan är färdig plingar det till i telefonen och mat och dryck hämtas då smidigt ut.

Restaurang Taqueria erbjuder mexikansk fast food i en härlig miljö inne på arenan. På menyn finns spännande och smakrika rätter med influenser från det mexikanska köket.

”En rolig utmaning för oss på SPG Arena att få lansera ett koncept som inte bara är nytt i koncernen utan också innebär en ny modern beställning och betallösning. Det är oerhört spännande för oss att få utveckla utbudet av mat och dryck på arenorna och att få vara moderna och lyhörda. Våra nyckelord under arbetet har varit; snabbt, smidigt och smakfullt. Det är vad vi vill erbjuda i den fantastiska lokal som nu håller på att växa fram och som kommer att vara väl värd ett besök nästa gång du är i Ericsson Globe!”Lena Snygg, VD SPG Arena

Restaurang Taqueria är öppet i samband med konserter och idrottsevenemang på Ericsson Globe i Stockholm med ett preliminärt öppningsdatum 5 oktober 2018.

OM STUREPLANSGRUPPEN

Stureplansgruppen är Sveriges främsta företag inom besöksnäringen och erbjuder förstklassiga mötesplatser för den kvalitetsmedvetna gästen. Företaget är Sveriges största nöjeskoncern och bedriver verksamhet inom restaurang-, nöjes-, kongress-, contract catering-hotell- och upplevelseindustrin i Stockholm, Göteborg, Visby och Åre. I dagsläget driver företaget närmare 40 enheter däribland Berns och Stockholm City Conference Center.

MARKNAD

Kontakt: Linda Nordlund, Marknadschef Stureplansgruppen