Cecilia Wiking - Ny klinikchef på Stureplansklinikens walk-in-klinik i Helsingborg

Pressmeddelande  •  2011-10-19 11:40 CEST

Stureplanskliniken är ledande i Skandinavien inom lättare estetiska medicinska behandlingar och har kliniker i Malmö, Köpenhamn, Helsingborg, Göteborg och Stockholm. Stureplanskliniken tillsätter nu en ny klinikchef i Helsingborg, Cecilia Wiking. Den tidigare klinikchefen Pernilla Werner har slutat och vi tackar för den tid som har varit.

”Nu påbörjar vi arbetet med att skapa en walk-in-klinik på Stureplanskliniken i Helsingborg på samma sätt som vi gjort med den nya kliniken på Baltzarsgatan i Malmö”, säger Cecilia Wiking. ”Det skall kännas inbjudande att slå sig ner i vår soffa, ta en kopp espresso och testa lite hudvårdsprodukter. Vår skickliga personal ger gärna information och råd om både behandlingar och produkter. Snabba säkra skönhetsbehandlingar som Botox och fillers kan man ofta få tid för med en gång. Vi har diskreta behandlingsrum i bakre delen av lokalen. För den som gillar shopping har vi attraktiva utvalda produkter på hyllorna.”

Cecilia Wiking är operationssjuksköterska i grunden och har en lång och gedigen erfarenhet inom medicinska skönhetsbehandlingar och plastikkirurgi. Hon sitter i Stureplansklinikens ledningsgrupp och driver nu en intensiv expansion för Stureplanskliniken i Skåneregionen. I Helsingborg kommer hon och hennes team att erbjuda behandlingar med fillers (Restylane), Botox, hudförbättringar med kemisk peeling och IPL, hårborttagning, bröstförstoring, fettsugning, ögonlocksplastik och svettbehandling

”I andra länder ser vi allt fler walk-in-kliniker och Stureplanskliniken har länge velat införa konceptet på den svenska marknaden”, säger Stureplansklinikens vd Pyra Haglund.” Medicinska mottagningar har inte varit tillräckligt kundorienterade i Sverige även om de varit privata. Med walk-in-kliniken blir vi mer lättillgångliga och inbjudande utan att för den skull ge avkall på medicinsk säkerhet eller kvalitet. Vi börjar i Malmö och Helsingborg men om det slår väl ut skall vi göra om våra andra kliniker också.”

Stureplanskliniken är ledande i Skandinavien inom lättare estetiska medicinska behandlingar och har kliniker i Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Malmö och Köpenhamn.

För mer information, kontakta Marknadsassistent Susanne Eriksson, 08-522 457 52, susanne.eriksson@stureplanskliniken.se

Stureplanskliniken är ledande i Skandinavien inom estetisk laserkirurgi och icke-kirurgiska estetiska behandlingar, även kallat minimalt invasiva procedurer, och har kliniker i Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Malmö och Köpenhamn. Vi erbjuder vetenskapligt dokumenterade behandlingar som laser, Restylane, Macrolane, Botox och kemisk peeling. Vår filosofi är att göra lättare, vårdande behandlingar där vi bevarar och lyfter fram din skönhet istället för stora plastikoperationer.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom