Restylane & andra fillers för läppförstoring & mot rynkor -Det nya lyftet

Restylane och andra fillers (Juvederm, Esthelis) för läppförstoring, ansiktskonturering och rynkor. Soft lift - Det Nya lyftet

Vad är Restylane?
Restylane är en gel bestående av hyaluronsyra, ett kroppsidentiskt socker, och vatten. Restylane sprutas in i huden för behandling av rynkor, ärr, ansiktskonturering och läppförstoring och är en s k filler. Restylane är svenskt men används över hela världen och sedan 1996 har cirka tolv miljoner behandlingar gjorts. Fillern är säker och väldokumenterad och finns numera i sju olika varianter och med eller utan lokalbedövning.

Hur går en behandling med Restylane till?
Behandlingen med Restylane tar bara några minuter och man ser resultat omedelbart. Behandlingen är lite smärtsam men man kan få lokalbedövning innan och numera kan man även välja Restylane med lokalbedövning i. Efter behandlingen kan man se måttlig rodnad och svullnad och i sällsynta fall får man små blåmärken som kan behöva sminkas över de närmaste dagarna.

Hur reagerar kroppen på Restylane?
Eftersom Restylane är en kroppsidentisk substans bryts den ned så småningom och behandlingen behöver göras om, ofta efter ungefär ett år vid rynkor, lite snabbare vid läppförstoring.

Hur blir en läppförstoring med Restylane - Vilket resutat kan förväntas?
En viktig del av vårt utseende är läpparna och de flesta vill ha vackert formade läppar med lagom fyllighet och plut. Tunna läppar kan upplevas som snipiga. Med läppförstoring med Restylane är det både enkelt och säkert att få en mer sensuell mun. Kvinnor i alla åldrar kan förbättra sitt utseende genom att på ett naturligt sätt göra en läppförstoring som lyfter fram läpparna. Ibland förlorar läpparna volym med åren och läppstiftet kan rinna ut i rynkor runt munnen. En läppförstoring kan vara ett sätt att återfå sina drag eller förbättra något man vill ändra.

Restylane Vital Light som är tunnast och Restylane Vital som är näst tunnast används för hudföryngring och ger huden fukt och volym. De passar för yngre hud och verkar som en hudkräm inifrån genom att hålla fuktigheten i huden konstant. De passar också för tunn rynkig hud och för hals, urringning och handryggar.

Restylane Touch är tunnflytande och avsett för fina rynkor runt ögon och mun, på hals och panna.

Restylane och Restylane Perlane är två lite mer tjockflytande varianter som används för behandling av rynkor och veck och för läppförstoring. Vanliga veck och rynkor som behandlas med Restylane och Restylane Perlane är argrynkan i pannan och nasolabialvecken (vecken från näsan ner mot sidorna av munnen). Man kan också behandla ärr, acneärr, forma näsan och konturera ansiktet med dessa.

Restylane SubQ som är den mest tjocka varianten används för ansiktskonturering. Man kan fylla ut kindknotor vilket ger ett litet mellanansiktslyft eller framhäva hakan.

Restylane Lipp är framtagen speciellt för att passa i läpparna som är mjuka och rör sig mycket. Den ger mycket naturliga, fylliga och större läppar och sitter längre i läpparna än någon annan av varianterna.

Restylane är världens mest använda filler, men vi har även andra hyaluronsyrafillers på Stureplanskliniken: Esthelis Soft, Esthelis Basic, Fortelis, Juvederm Ultra 2, Juvederm Ultra 3, Juvederm Ultra 4 och Voluma.

Soft lift är en komplett behandling för hela ansiktet eller hals, decolletage, händer, där vi kombinerar hyaluronsyrafillers, Botox och hudföryngrande behandling för att åstadkomma en ansiktslyftning eller föryngring utan kniv. Med Soft lift arbetar man tredimensionellt från djupet och utåt för att återskapa volym, hudföryngring och ett litet lyft.

Mer information kring Restylane

För ytterligare information se www.stureplanskliniken.se eller kontakta:

Stureplanskliniken Stockholm
Lästmakargatan 10