Stureplanskliniken öppnar i Helsingborg

Stureplanskliniken är ledande i Skandinavien inom lättare estetiska medicinska behandlingar och har sedan starten 2002 haft en årlig tillväxt på över 30% per år. Stureplanskliniken har utsetts till årets Superföretag 2009. Företaget startade i Stockholm och har haft kliniker i Göteborg och Malmö i ett flertal år. Målsättningen är att expandera konceptet i fler kliniker i egen regi i Skandinavien, och man öppnar nu en klinik i centrala Helsingborg.

”Helsingborg är en köpstark stad och det finns en stor efterfrågan på behandlingar som Restylane, Botox och medicinsk hudvård”, säger Pernilla Werner, klinikchef på den nya Stureplanskliniken i Helsingborg. ”Det är oerhört spännande att vi nu också kan erbjuda naturlig bröstförstoring med Macrolane och fettsugning med Body-Jet, två områden där Stureplanskliniken är ledande.”

Stureplanskliniken ligger i ljusa rymliga lokaler på Södra Kyrkogatan 4 i Helsingborg.
”Vi har som tydlig målsättning att ligga centralt i bästa läge i de städer där vi etablerar oss och Södra Kyrkogatan passar oss perfekt” säger Pyra Haglund, VD på Stureplanskliniken. ”Vår typ av behandlingar kan man faktiskt göra på lunchrasten och då måste det vara lätt att komma till oss. I takt med att det blir alltmer accepterat att bry sig om sitt utseende ser vi också att skyltfönster blir en viktig del av vår kommunikation mot omvärlden.”

För mer information, kontakta

Marknadsassistent Susanne Eriksson, 08-522 457 52, susanne.eriksson@stureplanskliniken.se

• Medicin, läkemedel

• estetisk klinik
  • företagsexpansion
  • nyetablering
  • helsingborg
  • bröstförstoringar
  • fettransplantation
  • macrolane
  • body-jet

• Båstad

Stureplanskliniken är ledande i Skandinavien inom estetisk laserkirurgi och icke-kirurgiska estetiska behandlingar, även kallat minimalt invasiva procedurer, och har kliniker i Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Malmö och Köpenhamn. Vi erbjuder vetenskapligt dokumenterade behandlingar som laser, Restylane, Macrolane, Botox och kemisk peeling. Vår filosofi är att göra lättare, vårdande behandlingar där vi bevarar och lyfter fram din skönhet istället för stora plastikoperationer.