Filmregissör blir ny VD på Stylt

Magnus Rösman har regisserat flera musikvideos åt Håkan Hellström och över hundra reklamfilmer med ICA-Stig i centrum. Som ny VD för designbyrån Stylt tar han klivet in i en ny bransch – där berättandet alltid har huvudrollen.

”Magnus har en verkligt gränsöverskridande bakgrund som är perfekt för uppdraget”, säger Stylts grundare och kreative chef Erik Nissen Johansen.

Designbyrån från Göteborg fortsätter att vinna prestigefulla, internationella uppdrag inom design för hotell och restauranger i Sverige och övriga Europa. Merparten av uppdragen finns idag utanför Sverige. Just nu pågår en rad stora projekt i bl.a. Tyskland, Finland, Baltikum och Danmark samt inte mindre än tre uppdrag i Schweiz. Arbetet omfattar allt från varumärkes- och konceptutveckling till inredningsarkitektur och grafisk design.

Jag ser fram emot att leda och vidareutveckla Stylt som en oberoende, färgstark och kreativ designbyrå som skapar extraordinära upplevelser både på hemmaplan och ute i världen” säger Magnus Rösman.

Sedan 25 år är Stylt väletablerade inom hotell- och restaurangvärlden. Samtidigt ökar efterfrågan på starka koncept och design inom destinationer och fastighetsbranschen.

Med sin ingenjörsutbildning, kommunikativa förmåga och erfarenhet av internationella affärer blir Magnus en perfekt ledare för vår multidisciplinära organisation”sägerStylts delägare och styrelseordförande Olle Langenius som har varit tillförordnad VD sedan hösten 2015.

________________________________________________

Om Magnus Rösman:

Civilingenjör i industriell ekonomi på Chalmers. Internationellt prisbelönt filmregissör för reklamfilm, musikvideor och tv-drama. Har regisserat över 100 filmer om ICA-Stig och musikvideor för bl.a. The Ark och Håkan Hellström - från ”Ramlar” till ”Din tid kommer”. Head of Film på Crispin, Porter + Bogusky och ansvarig för byråns europeiska filmerbjudande med kunder som SAS, Burger King och SONY. Strategisk projektledare och Executive Creative Director på Valentin & Byhr. Tillträder nu som VD för Stylt.