SU i Almedalen – kloka beslut kräver kunskap

SU i Almedalen – kloka beslut kräver kunskap

Stockholms universitet arrangerar samtalsprogram där vetenskapens roll och ansvar i samhällsdebatten är utgångspunkten. Samtalen ger nya perspektiv på ämnen som policyprofessionella, IT-demokrati, det  gränslösa arbetslivet, miljö, hållbar kost och sorg och sökande online.

Seminarierna är under tisdagen den 30 juni och onsdagen den 1 jul

Forskarkavalkad

Flera forskare från Stockholms universitet kommer tillsammans med politiker, författare och opinionsbildare att lyfta upp olika ämnen. Under tisdagen diskuterar forskarna Christina Garsten och Tommy Möller ihop med Ulrica Schenström och Daniel Suhonen hur villkoren för demokratin håller på att förändras. En annan punkt under tisdagen handlar bland annat om sorgebearbetning på nätet, om det digitala livet och när det mest privata blir allas egendom.På onsdagen finns det bland annat möjlighet att lära sig mer om sund kost och hållbar konsumtion när bland andra forskarna Victoria Bignet och Susanna Toivanen samtalar med Livsmedelsverket och Coops hållbarhetsansvariga. Samtalen modereras av Johan Kuylenstierna och Gabriella Ahlström.

Forskare från universitetet medverkar dessutom i egna och andras program under Almedalsveckan. Vi uppdaterar löpande denna sida, titta gärna in då och då!
www.su.se/almedalsveckan

Om du vill följa våra aktiviteter under Almedalsveckan via Twitter: @stockholms_univ #klokabeslutkräverkunskap #SUiAlmedalen

För ytterligare information kontakta: Eva Albrektson, Projektledare, Stockholms universitet, 0702-30 88 91, eva.albrektson@su.se

Presstjänsten