Lärare, studenter, myndigheter, organisationer, allmänhet och media inbjuds till: Hearing om lärarutbildningen

Vilka förändringar behöver genomföras när det gäller lärarutbildningens innehåll och inriktning under de närmaste åren? Hur kan läraryrket bli ett attraktivt alternativ för fler? Hur hittar vi en fungerande balans mellan ämnes- och professionskunskaper? Hur utbildar vi lärare för framtidens skola? Datum och tid: Torsdagen den 10 april kl 10.00-12.00 Plats: Aula Magna, Vänster hörsal, Stockholms universitet, Frescati Arrangör: Lärarutbildningskansliet, Stockholms universitet I panelen: Lotta Edholm, (fp), skolborgarråd Anders Gustavsson, ordförande, Lärarutbildningsnämnden, Stockholms universitet Harriette Persson, universitetsadjunkt vid Stockholms universitet och en av ”superlärarna” i SVT-serien Klass 9A Klara Frohm, Stockholms universitets studentkår (SUS) Per Wadman, 1:e vice ordförande, Lärarnas Riksförbund Eva-Lis Preisz, ordförande, Lärarförbundet Moderator: John Chrispinsson Se även: www.su.se/lararutbildningar För ytterligare information och anmälan: Maria Erlandsson, presschef, tfn 08-16 30 53, mobil 070-230 88 91, e-post maria.erlandsson@kommunikation.su.se Cecilia Parkert, informatör, Lärarutbildningskansliet, tfn 08-16 34 28, mobil: 073-707 88 90, e-post cecilia.parkert@luk.su.se

Presstjänsten

Presskontakt Stockholms universitet, centralt 08-16 40 90