Subaru är folkets favorit (i år igen)

Subaru är folkets favorit (i år igen)

- toppar tre kategorier i Kelley Blue Book

För andra året i rad tar Subaru hem titeln som ”Best Overall Brand” i Kelley Blue Book ”Brand Image Awards”. Subaru lägger också beslag på titlarna: ”Most Trusted Brand” och ”Best Performance Brand”.

Kelley Blue Book publicerar varje vecka bedömningar och testresultat från bilindustrin. Dels baserade på egna utvärderingar, dels på feed-back från konsumenter. KBB är den ledande organisationen och sannolikt Världens mest respekterade när det gäller konsumentrelaterade fordonsfrågor.

Varje år belönas dessutom fabrikat och modeller som utmärkt sig. Den mest prestigefyllda av dessa priser gäller varumärket som sådant. Bland 2017 års pristagare utmärker Subaru sig som det fabrikat som erövrade flest titlar.

Mer info finns på Kelley’s hemsida:

Om sidan frågar efter ZIP-code, fungerar denna utanför USA: 92618

Subaru tillverkas av Subaru Corporation i Japan. Första serieproducerade Subarun hette 360 och lanserades 1958. Subaru har fabriker i Gunma, Japan samt Lafayette, USA. År 2016 tillverkades totalt 1.024.604 bilar av modellerna: Impreza, Legacy, Outback, Forester, STI, XV, BRZ och Levorg. Subarus symmetriska 4-hjulsdrift introducerades 1972 och Subaru har tillverkat fler än 16 miljoner Boxermotorer sedan lanseringen 1966.